اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

وجود 27 ایستگاه کنترل و پایش در مناطق مستعد آتش سوزی ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۲۷ ایستگاه کنترل و پایش در مناطق مستعد آتش سوزی به صورت مستمر و در طول شبانه روز عرصه ها را کنترل و نظارت می کنند.

وجود 27 ایستگاه کنترل و پایش در مناطق مستعد آتش سوزی ایلام

ابراهیم پیرزادیان مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: هرچند در فصل آتش سوزی، تعدادی آتش در عرصه ها رخ داد اما با توجه به وسعت کم و مهار سریع، این آتش سوزی ها در همان مراحل اولیه مهار و از سرایت آن به اطراف جلوگیری شد.

وی ادامه داد: امسال به علت خشکسالی ها و کاهش نزولات جوی و تُنک بودن عرصه ها، پوشش گیاهی مراتع نسبت به سال های گذشته ضعیف تر بود؛ نظارت مانیتورینگ و پایش لحظه ای عرصه ها، حضور به موقع و واکنش سریع نیروها هنگام بروز آتش سوزی و افزایش تجهیزات مهار آتش در صفر بودن آتش سوزی ها نقش موثری داشت. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام افزود: نظارت مانیتورینگ و پایش لحظه ای عرصه ها، حضور به موقع و واکنش سریع نیروها هنگام بروز آتش سوزی و افزایش تجهیزات مهار آتش در صفر بودن آتش سوزی ها نقش موثری داشت. 

پیرزادیان یادآور شد: تعداد ۱۵ دمنده، ۲۴ فلکس بک و سه دستگاه موتورسیلکت به تجهیزات مهار آتش استان اضافه و ۷۵۳ کیلومتر آتش بُر در عرصه ها ایجاد شد. 

وی اضافه کرد: ۲۷ ایستگاه کنترل و پایش در مناطق مستعد آتش سوزی به صورت مستمر و در طول شبانه روز عرصه ها را کنترل و نظارت می کنند.

انتهای پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول