اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت: تفرقه بدترین ضرر را به جامعه اسلامی وارد می‌کند/ وحدت، نسخه نجات بخش است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه وحدت، نسخه نجات بخش امروز مسلمانان است، گفت: اگر مسلمانان متحد بودند کشورهای اسلامی می توانستند مرکز ثقل علمی و قدرت اقتصادی و سیاسی در جهان باشند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت: تفرقه بدترین ضرر را به جامعه اسلامی وارد می‌کند/ وحدت، نسخه نجات بخش است

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و عضو مجلس خبرگان رهبری در نشست ضرورت وحدت اسلامی که به مناسبت هفته وحدت در دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) برگزار شد، در جمع دانشجویان اظهار کرد: لازمه رشد هر جامعه ای توجه به علم و دانش است، همانگونه که یکی از شاخصه های دین اسلامی افزایش دانش بشری به شمار می آید.

وی با بیان اینکه علم و پیشرفت علمی از شاخصه های مدنیت و جامعه مدنی است و باید همراه با اخلاق باشد، گفت: سبک زندگی اسلامی نرم افزار تمدن اسلامی است و اگر بنا بر تحقق تمدن اسلامی باشد باید سبک زندگی برای آن تعریف شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه مناسبت‌های علمی و دینی باید در دانشگاه رشد کند، افزود: با همدلی همگانی می توانید دانشگاه را به یک ستاد فرهنگی برای دانشجویان خارجی تبدیل کنید به خصوص در کنار مرقد امام راحل که معجزه قرن را رقم زد و نگاه جدیدی به بشریت و جامعه جهانی داد و یک فهم حداکثری از اسلام ارائه کرد.

آیت الله رمضانی به تلاش برخی برای تحریف دین مبین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: بسیاری به دنبال ارائه نگاه های حداقلی از اسلام هستند در حالی که اسلام به همه ساحت های زندگی انسان توجه دارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، حل مشکلات جامعه مسلمانان را ضروری برشمرد و ادامه داد: در بخش های مختلف، مشکلات مختلفی وجود دارد که یکی از آنها تلاش برای تحریف دین مبین اسلام است به نحوی که از این دین، فقط نام و پوسته ای باقی بماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: جامعه مسلمانان باید وحدت داشته باشند، جهان اسلام باید مشکلاتی که برایش حادث می شود را شناسایی کند و بر آن فائق آید.

آیت الله رمضانی دین را ابزاری برای انسان به منظور رسیدن به جهان باقی و سعادت بشری خواند و اضافه کرد: جامعه بشری باید عقل محور و متفکر باشد در این صورت خود را درگیر حواشی نمی کند.

وی تصریح کرد: اگر کشورهای مسلمان با هم متحد می بودند قدرتمند ترین قدرت اقتصادی جهان را داشتیم، اگر پول کشورهای اسلامی جمع می شد و دیگر قراردادهایی بین سه ضلعی واشنگتن، تلاویو و ریاض نداشتیم، این هزینه ها برای مسلمانان صرف می شد، دیگر فقیر نداشتیم و قدرت سیاسی هم به دنبال آن ایجاد می شد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه کرد: اگر مسلمانان متحد بودند کشورهای اسلامی می توانستند مرکز ثقل علمی و قدرت اقتصادی و سیاسی در جهان باشند، اما ببینید چه کرده اند با کشورهای اسلامی که به هیچ وجه نمی توان آنها را کشور اسلامی دانست، تفرقه و تنازع بدترین ضرر را به جامعه اسلامی وارد خواهد کرد.

آیت الله رمضانی افزود: سال ها جنگ مذاهب را دنبال کرده اند و امروز جنگ بین پیروان یک مذهب را دنبال می کنند در حالی که می دانند وحدت نسخه نجات بخش امروز مسلمانان است همانطور که برای دیروز بوده و برای فردا خواهد بود.

وی با بیان اینکه اخلاق به انسان معنویت می دهد، یادآور شد: انسان با سه شان علم، قدرت و اخلاق می تواند به دانایی برسد و مسیر تعالی به سمت خداوند متعال را طی کند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول