اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رویداد جهادگران علم و فناوری در خراسان جنوبی برگزار می شود

مسؤول سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی از برگزاری رویداد جهادگران علم و فناوری با عنوان ایده شو در سال جاری در چهار شهرستان نهبندان، سرایان، بشرویه و زیرکوه خبر داد و گفت: این رویداد با هدف شناسایی نخبگان بسیجی و غیر بسیجی به منظور اینکه ایده های آنها تبدیل به طرح و تولید محصول گردد برگزار میشود.

رویداد جهادگران علم و فناوری در خراسان جنوبی برگزار می شود

هادی ایمانی مسؤول سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در بسیج علمی،پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) باید از ظرفیت های سطح استان خراسان جنوبی و شرکت های خلاق و فناور که عمتدتا شناخته شدده هستند استفاده شود.

وی افزود: در راستای تسهیل گری برای رفع موانع و مشکلات استان جلسه ای با مسئولین وزارت تعاون و ارائه تسهیلات مناسب برای اشتغال زایی برگزار شده است.

مسؤول سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: با هدف استفاده از ظرفیت های استان در قالب مستند و کلیپ های کوتاه با همکاری صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز با  مدیر شبکه سوم سیما برگزار شده است.

ایمانی با بیان اینکه یکی از راهبردهای بسیج این است که باید از ظرفیت جوانان استفاده و بهره ببریم، عنوان کرد: بنابراین نقشه راه بسیج علمی که ملزم است در ۷ محور دنبال شود و ما در بسیج علمی نقش پشتیبانی و تسهیل گری برای نخبگان را بر خود واجب می دانیم.

وی اظهار کرد: تحول در علوم اسلامی و انسانی در استان خراسان جنوبی مغفول مانده که دانشگاه ها و حوزه های علمیه در این خصوص نقش بسزایی دارند.

مسؤول سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به طرح پژوهشی اطلس زن و خانواده اشاره کرد و گفت: در این راستا به دنبال کار عملیاتی و خروجی با استفاده از ظرفیت بسیج جامعه زنان استان و دفتر امور بانوان استانداری هستیم.

ایمانی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان نیز در استان مغفول مانده، تصریح کرد: شرکت هایی که در حوزه دانش بنیان در تهیه محصول اولیه فعالیت خوبی داشته اند اما در حوزه تجاری سازی محصول و بازاریابی باید کارهای اساسی انجام شود.

وی افزود: تصمیم گیری و تصمیم سازی، شبکه سازی، آموزش و توانمندسازی از اهداف بسیج علمی است و ستاد راهبردی علم و فناوری در سطح استان با استفاده از دانشگاه ها و مراکز علمی باید شکل بگیرد و در این خصوص برای جلوگیری از موازی کاری باید تجمیع شود.

مسؤول سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت:۷ کارگروه در بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فعال است که کارگروه تحقیقات و فناوری در بسیج علمی یکی از کارگروه های مهم است و با استفاده از ظرفیت بسیج علمی و با حضور نخبگان و اساتید دانشگاه های استان فعالیت می کند.

ایمانی به انعقاد تفاهم نامه های بین بسیج علمی با مراکز علمی، دانشگاهی و سازمانها اشاره و عنوان کرد:یادواره شهدای نخبه با محوریت شهید رحیمی تا یک ماه آینده در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری رویداد جهادگران علم و فناوری با عنوان «ایده شو»در سال جاری در چهار شهرستان نهبندان، سرایان، بشرویه و زیرکوه خبر داد و افزود: این رویداد با هدف شناسایی نخبگان بسیجی و غیر بسیجی به منظور اینکه ایده های آنها تبدیل به طرح و تولید محصول گردد برگزار میشود.

مسؤول سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: ارائه تسهیلات برای ساخت طرح های فناورانه در بسیج علمی خراسان جنوبی از دیگر اهداف جشنواره ایده شو است.

ایمانی خاطرنشان کرد: اقتصاد دیجیتال، انرژی، هوش مصنوعی، پزشکی، حوزه های جنگ نرم و هویت ساز، خانه های خلاق، لیزر و مواد پیشرفته ، گیاهان دارویی از جمله این کارگروه ها است.

وی بیان کرد: تمام اهداف بسیج این است که بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب را دنبال کنیم وبه دنبال همکاری با همه سازمانها و نهادها درسطح استان هستیم که اگر این امر محقق شود اتفاق خوبی در استان رقم خواهد خورد.

مسؤول سازمان بسیج علمی،پژوهشی وفناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: در سطح خراسان جنوبی۱۲ پایگاه علمی بسیج وجود دارد و تا کنون ۳۰۰ نفر از نخبگان اساتیددانشگاه ها، دانشجویان شناسایی شده اند.

مصطفی وقاری مقدم مسؤول پردیس شرکت های دانش بنیان بسیج علمی خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر در این پردیس ۱۶ شرکت دانش بنیان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هسته فناور و ۶ مورد دانش بنیان هستند.

وی افزود: این شرکت ها در عرصه های پوشاک، ماشین آلات ،انرژی پاک، محصولات ارگونومی، عمران، کشاورزی، دستگاه های ضد عفونی کننده، پرینتر های یک بعدی، طراحی هوشمند و دستگاه های میوه خشک کن هستند.

مسؤول پردیس شرکت های دانش بنیان بسیج علمی خراسان جنوبی بیان کرد:ارائه تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان توسط بسیج سازندگی و ارائه تسهیلات ۳۰۰ میلیونی توسط بنیاد برکت به شرکت های فناور و دانش بنیان باهمکاری بسیج علمی پژوهشی پرداخت میشود.

وقاری مقدم گفت: در رویداد ایده شو ۱۲ ایده به رویداد نهایی و با ایده های آزاد پیش بینی میشود حدود ۲۰ ایده به رویداد نهایی و استانی در جشنواره جهادگران علم و فناوری راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/4905

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول