اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

معاون سازمان برنامه و بودجه: ۱۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه در نیمه نخست سال پرداخت شده است

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه با اشاره به نیاز ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های نیمه‌تمام کشور برای تکمیل، گفت: در نیمه نخست امسال ۱۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت شده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه: ۱۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه در نیمه نخست سال پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بابک افقهی در آیین تکریم و معارفه رئیس برنامه بودجه استان قزوین که پیش از ظهر امروز که در سالن باغستان برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم به منظور تامین منابع مورد نیاز اداره کشور به دنبال روش های تورم‌زا مانند چاپ اسکناس، افزایش پایه پولی و استقراض نیست چرا که رییس جمهور اتخاذ این روش ها را ظلم به مردم می‌داند.

وی افزود: رییس جمهور بر تکمیل طرح‌های نیمه کاره و تامین مالی آن بدون اتخاذ روش های غیر معقول و تورم زا تاکید دارند.

معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: دولت سیزدهم در شرایط سختی کار را تحویل گرفت، شرایطی که شاهد مرگ و‌ میر روزانه ۷۰۰ نفر، تورم بالای ۵۰ درصد و مصرف ۶۰ میلیارد دلار از منابع صندوق ذخیره ارزی مواجه بود.

افقهی عنوان کرد: دولت اصلاح ساختار بودجه ریزی را با جدیت دنبال و پیگیری می کند که در همین راستا اعتباراتی در اختیار وزارتخانه ها قرار می گیرد.

وی اعلام کرد: در دوره‌های گذشته پروژه های زیادی آغاز شده که تکمیل آن امروز نیازمند ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان است و ۱۶ سال زمان می‌برد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در برخی از استان ها طرح های نیمه کاره تبدیل به اصطلاح آثار باستانی تبدیل شده و چندین سال از زمان آغاز آن می گذرد، گفت: در پروژه‌های رها شده تخصیص اعتبار به آن ها نزولی و در مقابل هزینه های جاری افزایش یافته و این امر سبب حجیم تر شدن دولت شده است.

افقهی بیان کرد: زمانی که دولت خود را فربه کند موجب می شود تا جامعه آسیب ببیند اما دولت سیزدهم به دنبال اصلاح ساختار و جراحی اقتصادی و مردمی سازی یارانه ها است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: در نیمه نخست امسال ۱۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت شده که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: در قانون بودجه سال آینده افزایش اختیارات استان ها پیش بینی شده تا استان ها بتوانند متناسب با ظرفیت های خود به پیشران توسعه تبدیل شوند.

افقهی در پایان گفت: قزوین از استان‌های با ظرفیت اقتصادی بالا به شمار می رود و با برنامه ریزی مناسب می تواند به استانی پیشرو در حوزه اقتصاد تبدیل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول