اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

فلاحت‌زاده: بازیکن سالاری در تیم‌ملی از بین رفت/ حضور کی‌روش در کسب رتبه 20 دنیا تاثیر زیادی دارد

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: با حضور کی‌روش در تیم ملی فوتبال بازیکن‌سالاری از بین رفت.

فلاحت‌زاده: بازیکن سالاری در تیم‌ملی از بین رفت/ حضور کی‌روش در کسب رتبه 20 دنیا تاثیر زیادی دارد

فرشاد فلاحت‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان پس از بازگشت کارلوس‌ کی‌روش، اظهار داشت: با حضور کی‌روش سیستم و نظم تیم ملی، متفاوت از قبل شده است. بسیاری از بازیکنان ما پیش از این با او کار کرده و با تفکراتش آشنا هستند. همه این مسائل سبب شد تیم ما بازی‌های خوبی برابر اروگوئه و سنگال انجام بدهد و این موضوع همه را به نتیجه‌گیری تیم ملی در جام جهانی امیدوار کرده است.

وی افزود: با حضور کی‌روش بازیکن‌ سالاری در تیم ملی از بین رفت زیرا او با هیچکس شوخی ندارد. نسبت به دوره قبلی سرمربیگری‌اش در ایران پخته‌تر شده و شرایط حضور در ایران را می‌داند. می‌فهمد که مردم فوتبالدوست ما فهیم هستند و شناخت خوبی از فوتبال دارند. شاید او پیش از این مقداری عصبی بود اما در دو بازی اخیری دیدیم در کنار خط با آرامش عمل می‌کند. دستیارانی هم که به ایران آورده تفکرات یکسانی با وی دارند و در زمان تعویض‌های تیم ملی دیدیم می‌توانند به خوبی به کی‌روش کمک کنند. در کل مربی فهیم و با دانشی مثل کی‌روش در این مدت کوتاه تاثیر زیادی در تیم ما گذاشته است.

مدافع اسبق تیم ملی کشورمان درخصوص صعود ایران به رنکینگ 20 فیفا، توضیح داد: وقتی مربی باکلاسی مثل کی‌روش که در دنیا شناخته شده است به ایران باز می‌گردد، توجهات به تیم ملی ما هم بیشتر می‌شود. حضور  او و البته نتایج خوبی که مقابل بزرگانی مثل اروگوئه و سنگال کسب کردیم، در صعود تیم ملی به این جایگاه خیلی تاثیرگذار بود. ضمن اینکه با این اتفاق، حریفان ما در جام جهانی هم حساب بیشتری از ایران خواهند برد. 

فلاحت‌زاده با اشاره به میزان شانس ایران برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر، گفت: امسال با کمی دقت می‌توانیم از گروه‌مان بالا برویم. نسبت به دور‌ه‌های قبلی که با کی‌روش به جام جهانی رفتیم، در این دوره با تیم‌های آنچنانی نیفتادیم. آمریکا و ولز تیم‌های چندان قدرتمندی نیستند. همه از قدرت انگلیس حرف می‌زنند اما این تیم هم در بازی‌های اخیرش نشان داد صلابت لازم را ندارد. اگر بچه‌ها خوب کار کنند، می‌توانیم یقه انگلیس را هم بگیریم و در نهایت برای اولین بار با شرایط خوبی از گروه‌مان صعود کنیم.

وی عنوان کرد: باید از هوش و توانایی‌های کی‌روش نهایت استفاده را ببریم. هرچند او حدود سه سال و نیم دور از ایران بوده اما در همین مدت نیز فوتبال ما را رصد می‌کرد. اکنون بهترین زمان است تا یک یا دو مربی در کنارش بگذاریم تا تجارب خود را به آنها انتقال بدهد. مربیان پایه ما نیز باید تحت نظارت کی‌روش باشند تا در آینده دچار تزلزل نشویم و از مربیانی که کنار او آموزش دیده‌اند، به خوبی استفاده کنیم. در دوره‌  قبلی کنار وی مربیانی گذاشته‌ایم که اکنون در فوتبال ما فعالیتی ندارند. باید از مربیان جوان، آینده‌دار و متخصص در کادر کی‌روش استفاده کنیم. این موضوع نیز به درایت مهدی تاج باز می‌گردد.

بازیکن اسبق تیم ملی افزود: برای انتخاب کی‌روش باید از تاج هم تشکر کرد. او قبل از رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون برای انتخاب کی‌روش به جمع بندی رسیده بود و پس از منتفی شدن حضور مربی ایرانی در تیم ملی، می‌دانست باید به این مربی اعتماد کند. به همین دلیل بلافاصله پس از انتخابش به عنوان رئیس با  کی‌روش به توافق نهایی رسید. او نیز با رقمی بسیار کمتر از گذشته و با درایت بیشتری به ایران آمد. واقعا هم دلی به کشورمان بازگشت. شاید برخی بگویند ما او را به جام جهانی بردیم. عیبی ندارد اجازه بدهید بگویند اما وقتی با این مربی به جام جهانی می‌رویم باید از ظرفیتش استفاده کنیم. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول