اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ورمزیار:‌ حضور بین 20 تیم برتر جهان مسؤولیت را سنگین‌تر می‌کند/ انگیزه حریفان تیم ملی بیش‌تر شد

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت:‌ با صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به رنکینگ 20 جهان، مسؤولیت این تیم بیش‌تر شد.

ورمزیار:‌ حضور بین 20 تیم برتر جهان مسؤولیت را سنگین‌تر می‌کند/ انگیزه حریفان تیم ملی بیش‌تر شد

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌در مورد صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به رتبه 20 رنکینگ فیفا اظهار داشت: خیلی خوشحال‌کننده است که تیم ملی ما در فاصله حدود یک ماه تا جام‌جهانی بین 20 تیم برتر جهان قرار گرفته اما باید این موضوع را هم در نظر گرفت که رنکینگ مربوط آمار و ارقام است. صعود به این رتبه مسؤولیت تیم ملی را در جام‌جهانی بیشتر می‌کند و توقع مردم در این حالت از تیم ملی بالاتر می‌رود.

وی در مورد اینکه تیم ملی به دلیل برتری مقابل اروگوئه و تساوی برابر سنگال که جزو قدرت‌های آمریکای جنوبی و آفریقا هستند به این جایگاه رسیده، پاسخ داد:‌ وقتی تیم ملی ما می‌تواند با تلاش بازیکنان و کادر فنی‌اش چنین نتایجی مقابل این تیم‌های قدرتمند بگیرد و به رتبه 20 فیفا صعود کند، طبیعی است توقع هواداران هم در جام‌جهانی بالاتر خواهد رفت. مردم اکنون انتظار دارند تیم ملی برابر انگلیس، ولز و آمریکا نمایش خوبی داشته باشد زیرا توانایی این تیم را دیده‌اند. به همین دلیل کار ما در جام‌جهانی سخت‌تر خواهد شد.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه حضور ایران بین 20 تیم برتر جهان سبب افزایش احترام همگروه‌های ایران در جام‌جهانی به شاگردان کارلوس‌کی‌روش خواهد شد، گفت: قطعا همین‌طور است. البته این تیم‌ها پیش از صعود تیم ملی به این رتبه نیز با احترام به ما نگاه می‌کردند زیرا عملکرد بسیار بهتری نسبت به ولز در جام‌جهانی داشته‌ایم. بازی‌های تیم ملی در دوره اخیر جام‌جهانی را هم دیده‌اند که مقابل قدرت‌هایی مثل اسپانیا، پرتغال و‌آرژانتین نمایش خوبی داشتیم.

ورمزیار اضافه کرد: در کل احترام گذاشتن حریفان به تیم ملی خیلی خوب است اما همین موضوع سبب می‌شود حریفان با جدیت بیشتری به مصاف ما بیایند و با انرژی و توانایی بالاتری مقابل ایران قرار بگیرند. این موضوع مسؤولیت‌های تیم ملی را بیشتر می‌کند و کارمان سخت تر می‌شود.

وی در خصوص شرایط تیم ملی پس از بازگشت کارلوس کی‌روش گفت: خدا را شکر وضعیت خیلی خوب شده است. همه باشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و ... باید در این مدت کوتاه به تیم ملی کمک کنند. اردوهای آماده‌سازی کمی داشتیم و باید دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی با شرایط بهتری در جام‌جهانی که ویترین فوتبال دنیا است، کار کند. مسئولیت برای همه زیاد است زیرا باید با انجام بازی‌های آبرومندانه دل مردم را شاد کرد. در کل تیم ملی از زمان بازگشت کی‌روش، منظم‌تر شده است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص حضور بازیکنان لیگ برتری در اردوی ارزیابی فنی تیم ملی پس از اتمام هر هفته لیگ عنوان کرد: در حال حاضر 85 درصد از نفرات تیم ملی لژیونر هستند و بازیکنان داخلی کمی در این تیم حضور دارند. قطعاً کی‌روش می‌خواهد نفرات لیگ برتری را هم زیر نظر بگیرد و آنها را به سطح لژیونرها برساند تا در صورت نیاز بتواند از آنها در جام‌جهانی استفاده کند. مهم بودن بازیکنان کنار یکدیگر است. ای کاش شرایط به گونه‌ای فراهم می‌شد تا لژیونرها بتوانند زمان بیشتری در کنار تیم قرار بگیرند.

پایان پیام/ ت 7

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول