اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

درخشش متخصصان فارس درساخت ربات تصفیه هوا

متخصصان شرکت دانش بنیان نانو جوان صنعت شیراز موفق به طراحی و ساخت ربات تصفیه هوا با قابلیت کنترل از راه دور و با استفاده از مواد نانو ذرات شدند.

درخشش متخصصان فارس درساخت ربات تصفیه هوا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیر شرکت دانش بنیان نانو جوان صنعت با بیان اینکه در استان فارس و شهر شیراز مهندسان جوان با تکیه بر دانش و خلاقیت خود توانسته اند ربات تصفیه هوا بسازند اظهار داشت: با استفاده از مواد نانو ذرات توانستیم یک ربات تصفیه هوا بسازیم که ۹۵ درصد ریز ذرات و ویروس‌ها را به دام می‌اندازد.

نعمتی افزود: ایده ساخت این ربات تصفیه هوا از بیماری کرونا به ذهمان رسید ما تلاش کرده ایم ماسک را از روی دهان افراد برداریم و آن را در دستگاه تصفیه هوا قرار دهیم.

وی تصریح کرد: این ربات با کنترل هدایت می شود و حرکت در فضا‌های بسته آن را از آلودگی پاک می کند.

مدیر شرکت دانش بنیان نانو جوان صنعت افزود: این ربات تاییدیه ستاد نانو و سازمان انرژی اتمی ایران را دارد و گواهی ثبت اختراع دریافت کرده است.

نعمتی با بیان این مطلب که  این ربات را می توان توسعه داد و در ابعاد مختلف ساخت، تصریح نمود: این شرکت قصد دارد این ربات را به صورت هوشمند هم بسازد.

این پژوهشگر با بیان اینکه عملکرد این ربات از طریق تلفن همراه همراه قابل ردیابی است، گفت: فیلتر‌های موجود در این ربات را باید در هر ماه تعویض کرد.

گفتنی است، ربات تصفیه هوا توسط فیلتر نانو الیاف و ضدعفونی کننده سطوح توسط امواج  uvc، رباتی هوشمند به منظور ثبات و کاهش آلاینده‌های محیط با توجه به سایز ذرات می‌باشد.

انتهای پیام / ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول