اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پسته آران و بیدگل به 7 کشور صادر می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل گفت: بیشترین پسته برداشت شده در آران و بیدگل به کشورهای آسیای شرقی، اروپا و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود که شامل ۷ کشور است.

پسته آران و بیدگل به 7 کشور صادر می‌شود

به گزارش  خبرگزاری فارس از اصفهان، علی محلوجی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به برداشت پسته از زمین‌های تحت کشت این محصول، اظهار داشت: از ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زیر کشت پسته در استان اصفهان ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین پسته در شهرستان آران و بیدگل است که در هر هکتار، یک تُن پسته برداشت می‌شود و اکنون ۶۰ درصد برداشت این محصول انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۴ هزار تُن پسته خشک برداشت شود، افزود: ۶۰ درصد زمین‌های زیر کشت پسته آران و بیدگل به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است و امسال با توجه به وضعیت خشکسالی سال‌های قبل کشاورزان با استفاده از روش‌های نوین آبیاری توانستند میزان برداشت سال‌های قبل را حفظ کنند و نتوانستند میزان برداشت را افزایش دهند.

محلوجی با تأکید بر اینکه در نظر داریم کل باغ‌های و زمین‌های پسته را به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز کنیم که اگر این مهم انجام شود میزان برداشت پسته افزایش خواهد یافت، گفت: مرغوب‌ترین نوع پسته و گران‌ترین نوع آن در کشور «پسته اکبری» است که در بیشتر باغ‌های آران و بیدگل این محصول کشت می‌شود و دیگر انواع پسته شامل «کله قوچی» و «احمد آقایی» است که در آران و بیدگل به میزان بسیار کمی از این دو نوع پسته برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه بیشترین پسته برداشت شده در آران و بیدگل به کشور‌های آسیای شرقی، اروپا و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود، بیان کرد: پسته محصولی دیربازده است و هنگامی که نهال آن کاشته شود ۷ تا ۸ سال طول می‌کشد که به باروری برسد و در کل سودآوری هر درخت پسته بعد از سال پانزدهم است.

وی عنوان با بیان اینکه در بسته‌بندی محصول پسته ضعیف هستیم و این محصول به شکل خام صادر می‌شود، عنوان کرد: در برنامه داریم که زنجیره تولید را با زنجیره ارزش تلفیق کنیم تا بتوانیم این محصول را با بسته‌بندی مطلوب و با ارزش افزوده صادر کنیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول