اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سازمان ملل: از ابتدای ۲۰۲۲ بیش از ۱۰۰ فلسطینی کشته شده‌اند

نماینده ویژه سازمان ملل در خصوص صلح در غرب آسیا گفت که از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 100 فلسطینی به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده اند.

سازمان ملل: از ابتدای ۲۰۲۲ بیش از ۱۰۰ فلسطینی کشته شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تور وینسلند» نماینده ویژه سازمان ملل در خصصو صلح در غرب آسیا، در بیانیه‌ای با ابراز تأسف از تشدید تنش‌ها در فلسطین اشغالی از شهادت بیش از ۱۰۰ فلسطینی و هلاکت ۱۶ صهیونیست از ابتدای سال میلادی جاری خبر داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، او گفت: ‏«از وخامت اوضاع امنیتی، از جمله تشدید درگیری‌های مسلحانه بین فلسطینی‌ها و نیروهای امنیتی اسرائیل در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی، به شدت نگران هستم».

وی در این بیانیه‌ افزود: «از ابتدای سال جاری، در بحبوحه افزایش قابل توجه عملیات نظامی اسرائیل در کرانه باختری اشغالی از جمله "منطقه A" حداقل ۱۰۰ فلسطینی از جمله کودکان کشته شده‌اند».

به گفته نماینده ویژه سازمان ملل در این درگیری‌ها ۱۶ صهیونیست نیز از پا در آمده‌اند. او با ابراز نگرانی از این شرایط گفت که تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری، موجب تقویت فضای نفرت و ترس و خشم می‌شود و لازم است تا جلوی این درگیری‌ها گرفته شود.

او سپس با وجود بد عهدی صهیونیست‌ها در طول دهها سال گذشته و پایبند نبودن به هیچ توافقی، مدعی شد که باید از طریق سیاسی مشکل فلسطین حل و فصل شود.

نماینده سازمان ملل افزود: «شکننده بودن وضعیت بر نیاز فوری به تغییر شرایط میدانی و در عین حال پرداختن به مسائل امنیتی و سیاسی اساسی که به بی‌ثباتی کنونی دامن می‌زند، تأکید می‌کند».

«تور وینسلند» در پایان از مقامات رژیم تل آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا ارتباط و هماهنگی با یکدیگر را افزایش داده و مانع تشدید آن‌چه «خشونت» می‌نامید در کرانه باختری شوند.

همزمان منابع فلسطینی خبر دادند که بر شمار زندانیان فلسطینی که دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند، افزوده شده است. مرکز «نادی الاسیر الفلسطینی» (باشگاه اسیر فلسطین) گزارش داد، ۲۰ اسیر فلسطینی  به صف اسرایی پیوسته‌اند که به صورت نامحدود اعتصاب غذا کرده‌اند و بدین ترتیب شمار کلی این زندانیان به ۵۰ نفر رسیده است.

در این راستا مدتی است عملیات‌های مسلحانه مقاومت علیه نظامیان صهیونیست در کرانه باختری افزایش یافته و در این راستا «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس در ۱۱ مهر ماه گفت که عملیات‌های تیراندازی مکرر در نقاط مختلف کرانه باختری که آخرین مورد آن در نابلس و جنین بود، در راستای انقلاب روزافزون مردمی در واکنش به یورش به مسجدالأقصی و اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان است.

در این بین ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه هفته گذشته اذعان کرد که در درگیری‌های چهارشنبه شب در دیر الحطب واقع در شرق نابلس، دو نظامی آن زخمی شده‌اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح دیروز(شنبه) نیز به شهرک «جنین» در شمال کرانه باختری هجوم برده و قصد بازداشت یکی از مبارزان فلسطینی را داشتند که با مقاومت جوانان ساکن شهرک مواجه شدند.

در این درگیری‌ها یک خودروی نظامی صهیونیست‌ها در این میان مورد هدف قرار گرفت و واژگون شد و نظامیان داخل آن نیز زخمی شدند. به گفته گردان مقاومت جنین بارانی از گلوله به سمت این خودرو روانه و موجب واژگونی آن شد.

در مقابل نیز صهیونیست‌ها دو جوان فلسطینی را نام‌های «محمد الصوص» و «احمد محمد الضراغمه» به شهادت رسانده و 11 فلسطینی را مجروح کردند.

 ارتش رژیم صهیونیستی نیز شب گذشته (شنبه) به طور رسمی از کشته شدن یک نظامی زن اسرائیلی که طی تیراندازی به پاسگاهی از اشغالگران در قدس مجروح شده بود، خبر داد.

پایان پیام /.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول