اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتصاب غذای 2۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

مرکز «نادی الاسیر الفلسطینی» (باشگاه اسیر فلسطین) خبر داد که امروز بیست نفر دیگر از زندانیان فلسطینی، اعتصاب غذای نامحدود خود را آغاز کردند.

اعتصاب غذای 2۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مرکز «نادی الاسیر الفلسطینی» (باشگاه اسیر فلسطین) امروز یکشنبه خبر داد که بر شمار زندانیان فلسطینی که دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند، افزوده شده است.

پایگاه خبری «عرب-۴۸» ضمن نقل بیانیه این مرکز، گزارش داد، ۲۰ اسیر فلسطینی  به صف اسرایی پیوسته‌اند که به صورت نامحدود اعتصاب غذا کرده‌اند و بدین ترتیب شمار کلی این زندانیان به ۵۰ نفر رسیده است.

این مرکز خبر داد، در میان این افراد، زندانیان اداری، بازداشتی و محکوم حضور دارند و این اقدام، به عنوان حمیت از ۳۰ اسیر فلسطینی است که برای پانزدهمین روز متوالی، اعتصاب غذا کرده‌اند.

به گفته الاسیر، در حالی این اعتصاب غذا ادامه دارد که هیچ نشانه‌ای از بروز پیشرفت در گفت‌وگو با اداره زندانهای صهیونیستی دیده نمی‌شود. کما اینکه، مسئولان صهیونیست، ۲۸ نفر از این زندانیان را در چهار اتاق در زندان «عوفر» زندانی کرده‌اند.

بازداشت اداری نوعی بازداشت است که در آن، طرف بازداشت کننده بدون هیچ اتهام مشخصی و صرفا بنا بر یکسری پرونده‌های ساختگی، فرد مورد نظر را بازداشت می‌کند. مسئولان صهیونیست هم در بسیاری از موارد، شهروندان فلسطینی را بدون هیچ گونه اتهامی، تحت عنوان بازداشت اداری، زندانی می‌کنند.

منابع فلسطینی سوم مهر ماه خبر دادند که ۳۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، در اعتراض به بازداشت بدون اتهام و محاکمه، اعتصاب غذا کردند.

 این اقدام اسرای فلسطین در حالی است که رژیم صهیونیستی همچنان به بازداشت اداری و هدف قرار دادن فلسطینیان ادامه می‌دهد.

تعداد فلسطینی‌هایی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت اداری قرار دارند، هم اکنون ۷۶۰ نفر است که تعدادی از آن‌ها را زنان، کودکان و افراد سالخورده و بیمار تشکیل می‌دهند. بازداشت‌شدگان اداری چند روز پیش اعلام کردند که مقابله آنها با بازداشتشان ادامه دارد. 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول