اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

ضرورت نظارت و پیگیری وضعیت دانشجویان توسط والدین

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ضروری است که والدین از قوانین و شرایط دانشجویان خود در دانشگاه مطلع باشند و مسائل شان را از طریق مسئولان دانشگاه پیگیری کنند.

ضرورت نظارت و پیگیری وضعیت دانشجویان توسط والدین

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حامد ملاداودی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم معارفه با والدین دانشجویان این دانشگاه که با هدف آشنایی با قوانین دانشگاه برگزار شد، گفت: به هر صورت دانشجویانی که به تازگی وارد دانشگاه شده اند همان دانش آموزان بالنده ای هستند که در حال آغاز زندگی جدیدی هستند.

وی افزود: دوران دانشجویی ویژگی های خاص خودش را دارد و تفاوت بارزی با دوره دانش آموزی دارد.

معاون فرهنگی دانشجوی دانشگاه امیر کبیر گفت: این افتخاری است برای هر پدرومادری که فرزندش عضو دانشگاه صنعتی امیرکبیر باشد، با تبریک به والدین دانشجویان نوورود قطعا این عضویت حاصل زحمات والدین بوده و جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یک دانشگاه معتبر علمی در سطح بین المللی و جهانی از نظرعلمی و فناوری شناخته شده است، گفت: شرکتهای بزرگ با دانشگاه همکاری دارند ضمن اینکه اساتید و دانشجویان این دانشگاه در طرحهای تحقیقاتی بزرگی در کشور همکاری می کنند.

ملاداودی خاطر نشان کرد: این دانشگاه جریان ساز و تحول آفرین بوده و نقش بزرگی در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس داشته و ۹۰ شهید را تقدیم این آب و خاک کرده است.

به گفته وی، وقتی فرزند ما از دوره دانش آموزی به دانشجویی وارد می شود بسیاری از والدین حس می کنند شاید نقش خود را ایفا کردند و دیگر وظیفه ای در قبال دانشجویانشان ندارند اما از نظر ما درست نیست زیرا در دوران جدید وظایف بسیار و متعددی بر عهده والدین است که باید به آن توجه شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: اولین وظیفه و مسئولیت والدین افزایش اطلاعات از محیط دانشگاه فرزندانشان است ضمن اینکه باید با قوانین دانشگاه  آشنایی پیدا کنند.

ملاداودی با بیان اینکه گاهی عدم اطلاعات و آگاهی ها باعث مشروط شدن دانشجویان می شود، گفت: والدین باید تعداد واحدهای پاس شده در هر ترم، شرایط مشروطی، غیبتها و ... را بداند. دانشجویی که دو ترم بیشتر مشروط شود در شرف اخراج قرار می گیرد. این اطلاعات و قوانین دانشگاه را باید والدین پیگیر باشند.

وی با بیان اینکه امکانات ورزشی و فرهنگی زیادی در دانشگاه وجود دارد، گفت: ما حدود ۱۳ خوابگاه پسرانه و ۹ خوابگاه دخترانه و ۵ خوابگاه متاهلی و ۵ هزار دانشجوی خوابگاهی داریم.

معاون فرهنگی دانشگاه امیرکبیر گفت: دانشجویان امانت نزد مسئولان دانشگاه هستند و ما وظیفه داریم وضعیت تک تک آنها را پیگیری کنیم.لازم است والدین نظارت لازم را بر فرزندان خودشان داشته باشند.

 ملاداودی گفت: کیفیت آموزش ها در دوره کرونا کاهش یافت و امسال برنامه ریزی کردیم به صورت حضوری دانشجویان را در دانشگاه داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: به نظر می رسد که باید یک اعتماد و ارتباط دوسویه بین شما والدین و مسئولان دانشگاه وجود داشته باشد تا در صورت بروز مشکل بتوانیم آنها را رفع کنیم.
در ادامه این مراسم والدین و دانشجویان با قوانین و مقررات دانشگاه توسط کارشناسان اداره امور مشاوره آشنا شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول