اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خبر خوش رئیس کمیسیون صنایع مجلس به زیتون‌کاران/ واردات روغن زیتون با تعرفه بالا همراه است

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قرار بر این شده است که واردات روغن زیتون با تعرفه بسیار بالا صورت پذیرد، گفت: امسال تولید زیتون در کشور بیشتر خواهد بود و مقرر شده صادرات روغن زیتون نیز تسهیل شود.

خبر خوش رئیس کمیسیون صنایع مجلس به زیتون‌کاران/ واردات روغن زیتون با تعرفه بالا همراه است

مصطفی طاهری، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان، در رابطه با اقداماتی که برای حمایت از زیتون‌کاران طارمی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: طبق جلساتی که با وزیر جهاد و معاونان این وزارت خانه داشته‌ایم قرار بر این شده است که واردات روغن زیتون با تعرفه بسیار بالا صورت پذیرد به طوری که خیلی نتوانیم واردات روغن زیتون را به کشور داشته باشیم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات روغن زیتون با تعرفه بسیار بالا به طوری که تقریبا نزدیک به ممنوع بودن باشد، تصریح کرد: از یک سو قرار شده صادرات زیتون به ویژه روغن زیتون را تسهیل کنیم تا افرادی که زیتون خام و تازه از کشاورزان خریداری می‌کنند، اجازه صادرات روغن زیتون هم به آنها داده بشود.

طاهری با بیان اینکه امسال ظرفیت تولید زیتون در کشور بیشتر است، گفت: قرار بر این شده است که از هفته آینده حدود ۳۰ درصد کل زیتون شهرستان طارم یعنی نزدیک به ۳۰ هزار تن را جهاد به صورت تضمینی خریداری کند.

وی در ادامه عنوان کرد: مهمترین خبری که امروز برای طارمی‌ها می‌توانم اعلام کنم این است که زیتون را مثل گندم جزء کالا‌های اساسی در نظر بگیرند، چرا که اگر بدین شکل باشد همه ویژه‌تر به میوه زیتون نگاه می‌کنند.

شایان ذکر است، که امسال از ۲۱ هزار هکتار از باغات زیتون شهرستان طارم بیش از ۱۰۰ هزار تن زیتون برداشت می‌شود که نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.
انتهای پیام/ ۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول