اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

تصمیم جدید بانک مرکزی برای تسهیل معاملات در بورس

بانک مرکزی برای تسهیل معاملات در بورس سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاری‌های بورس را افزایش داد.

تصمیم جدید بانک مرکزی برای تسهیل معاملات در بورس

 به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مصطفی قمری‌وفا سخنگوی بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ‏با مصوبه هیئت‌عامل بانک مرکزی و به منظور تسهیل معاملات در بازار سهام، سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاری‌های بورس از ۵۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰۰ میلیون ریال (۱۰ برابر) افزایش می‌یابد.

بنابراین گزارش، این افزایش سقف تراکنش درگاه‌های پرداخت اینترنتی و کارتخوان کارگزاری‌های بورس می‌تواند جریان ورود پول به بورس را تا حد زیادی تسهیل کند.

به گفته سخنگوی بانک مرکزی، این مصوبه یکی از مطالبات سازمان بورس و اوراق بهادار بود که چندی پیش در کارگروه مشترک سازمان بورس و بانک مرکزی مطرح شده بود.

قمری وفا در این باره تأکید کرد: تصمیم دیشب هیات عامل بانک مرکزی در راستای هم افزایی بازار پول و بازار سرمایه بود که با افزایش سقف تراکنش کارگزاری‌های بورسی، نقل و انتقال وجوه بین مشتریان کارگزاران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری تسهیل خواهد شد، ضمن آنکه معاملات اوراق بهادار نیز روان‌تر می‌شود.

پایان پیام/ ت 21

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول