اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مردم چهارمحال و بختیاری بیش از 14 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

رئیس امور اجرایی زکات استان چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون، مردم استان 14 میلیارد و 300 میلیون تومان در قالب زکات واجب، زکات مستحب و زکات فطریه و کفارات به کمیته امداد پرداخت کرده‌اند.

مردم چهارمحال و بختیاری بیش از 14 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

علی صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از ابتدای امسال تاکنون، مردم چهارمحال و بختیاری ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در قالب زکات واجب، زکات مستحب و زکات فطریه و کفارات به کمیته امداد استان پرداخت کرده‌اند.

رئیس امور اجرایی زکات استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زکات پرداختی مردم استان در راستای کمک به نیازمندان و محرومان و احداث و تکمیل پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات، افزود: همچنین طی این مدت ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب نیز توسط مردم پرداخت شده است.

صفری گفت: از این مجموع ۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان در زمینه تأمین ۲۵ سری جهیزیه، پرداخت هزینه‌های درمانی ۷۰ نفر نیازمند، تأمین هزینه‌های تحصیل ۱۱۰ دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند، احداث ۲ واحد مسکن و تأمین بسته‌های معیشتی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین چهار میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان در راستای کمک به احداث یک مسجد، یک حوزه علمیه و ساخت سه غسال‌خانه هزینه شده است.

رئیس امور اجرایی زکات استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت تبیین احکام زکات و موارد مصرف آن، خاطرنشان کرد: نمودار احکام کلی زکات بر اساس فتوای همه مراجع شامل زکات مستحبی و واجب تهیه و در اختیار ۴۴۲ عامل و ۱۶۹ مبلغ زکات قرارگرفته است.

پایان پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول