اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

خرید یک هزار و 80 بره پرواری در ایلام در دست اقدام است

مدیر کل امور عشایری استان ایلام گفت: سال گذشته تعداد ۱۰ هزار رأس دام سبک مازاد و حذفی خریداری شده است و در سال جاری نیز خرید سه هزار دام حذفی و یک هزار و 80 بره پرواری بر اساس سیاست گذاری وزارت جهاد کشاورزی در دست اقدام است.

خرید یک هزار و 80 بره پرواری در ایلام در دست اقدام است

یاسمی مدیر کل امور عشایری استان ایلام شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از پلاک کوبی یک میلیون راس دام سبک عشایر ایلام خبر داد و گفت: پالایش و شناسنامه دار کردن عشایر ایلام‌ بر مبنای هویت گذاری دام ها انجام و ادامه دارد. 

وی افزود: سال گذشته تعداد ۱۰ هزار رأس دام سبک مازاد و حذفی خریداری شده است و در سال جاری نیز خرید سه هزار دام حذفی و یک هزار و هشتاد بره پرواری بر اساس سیاست گذاری وزارت جهاد کشاورزی در دست اقدام است.

مدیر کل امور عشایر استان ایلام بیان کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون و با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق ایلام دو هزار پنل خورشیدی بین عشایر ایلام توزیع شده است. 

یاسمی گفت: در سال جاری نیز از محل سفر ریاست جمهوری و با همکاری صندوق کارآفرینی ۲۵۰ دستگاه پنل در حال خریداری است. 

وی با بیان این که تجهیز مناطق عشایر نشین ایلام به شبکه های پایدار آب رسانی از سیاست های مهم دولت در سال جاری است گفت: هوشمند سازی و الکترونیک کردن آب رسانی سیار از دیگر موضوعات مهمی است که همواره مورد توجه قرار گرفته و خانوارهای عشایر با داشتن کارت هوشمند از تانکرها آب رسانی آب مورد نیاز خود را دریافت می کنند و این طرح تاکنون در دو شهرستان مهران و ملکشاهی اجرا شده است. 

مدیر کل امور عشایر استان ایلام تصریح کرد: برند سازی محصولات تولیدی عشایر ایلام از جمله روغن حیوانی و پشم در دستور کار این اداره کل قرار دارد و تا کنون گام های مثبتی در این راستا برداشته است. 

یاسمی با بیان این که ۶ هزار تن نهاده یارانه بین عشایر ایلام و دو هزار تن کاه و کلش نیز ذخیره سازی شده گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و با پیگیری های انجام شده در سال جاری تعداد یکصد هزار دام عشایر ایلام جهت چرا مراتع به دو استان مجاور کردستان و کرمانشاه منتقل شده اند‌.

وی ادامه داد: طی سال گذشته مبلغ ۹ میلیارد تومان تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر ایلام پرداخت شده که ۸۰ درصد این میزان برای تامین علوفه و ۲۰ درصد نیز به صورت نقد برای پلاک کوبی و هزینه بیمه ای اختصاص یافته است.

یاسمی گفت: اعتبارات ارزش افزوده که در گذشته به حساب فرمانداری های ایلام واریز می شد هم اکنون به طور مستقیم به حساب امور عشایر استان پرداخت می شود. 

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن ۱۵ مهر ماه روز ملی روستا و عشایر بیان کرد: در کنار تقویت زیرساخت های عشایری ایلام برنامه های پژوهشی و مطالعاتی جهت تامین نیازمندی های این قشر انجام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول