اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

عشایر ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵درصد صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند

جانشین رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: عشایر که ۱.۴ جمعیت کشور را شامل می شوند، ۲۵ درصد گوشت قرمز و پروتئین دامی و ۳۵ درصد صنایع دستی را تولید می کنند.

عشایر ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵درصد صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی میزبان در آئین تکریم و معارفه مدیرکل عشایر خراسان رضوی با اذعان به اینکه بخش زیادی از تامین امنیت غذایی کشور برعهده روستائیان و دامداران است، اظهار کرد: عشایر با ۲۵۱ هزار خانوار که ۱.۴ جمعیت کشور را شامل می شوند در حال حاضر تولید ۲۵ درصد گوشت قرمز و پروتئین دامی و نیز ۳۵ درصد صنایع دستی را بر عهده دارند.

جانشین رئیس سازمان امور عشایری کشور ابراز کرد: هر چادر عشایر یک پایگاه تولید، یک پایگاه فرهنگی و یک پاسگاه انتظامی است و از دو دهه پیش در مناطق مرزی هرکجا عشایر وجود دارد و ما به آنها  خدمات می‌دهیم هیچ مشکل امنیتی نداشتیم.

وی ادامه داد: در زندگی یکجا نشینی ما در صدد تسلط به شرایط محیطی هستیم ولی عشایر بدنبال انطباق باشرایط محیطی هستند با تلاش همکاران ما در استان‌ها مواردی چون تامین آب پایدار ، آبیاری سیار و تامین علوفه اجرایی شده که تا حدود زیادی از استیصال و رفتن عشایر به سمت حاشیه‌نشینی جلوگیری کرده است.

میزبان تاکید کرد: عشایر دام‌هایی را از نظر ژنتیکی در اختیار دارند که اگر بخاطر خشکسالی و کمبود علوفه آنها را از دست بدهند جایگزینی که قابل انطباق و سازگاری با شرایط را داشته باشد، ندارد.

در این جلسه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام گفت: دو خصلت و حالتى که والاتر از آن دو چیز نمى باشد عبارتند از ایمان و اعتقاد به خداوند و نفع رساندن  به بندگان خدا ، ایمان به خدا خمیر مایه وجود انسان و عبارتست از باور قلبی که در سایه آن انسان به آرامش و امنیت می رسد.

حجت الاسلام احمدی پناه افزود: خصلت بعد یعنی نفع رساندن به بندگان خدا است ، یکی از مهمتین کارها در جامعه ما گره‌گشایی از زندگی و کار مردم است که این مهم یکی از وظایف امروز سازمان جهاد کشاورزی که عهده‌دار امنیت غذایی است، قرار دارد.

گفتنی است در این جلسه از تلاش ها و زحمات از محمد نبوی‌فرد تقدیر و محمد حسین جعفری بعنوان سرپرست  اداره کل عشایر خراسان رضوی معرفی شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول