اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نظام مهندسی بر کیفیت مصالح ساختمانی نظارت کند

استاندار همدان گفت: نظام مهندسی بر کیفیت مصالح ساختمانی و استاندارد بودن آن‌ها نظارت کند.

نظام مهندسی بر کیفیت مصالح ساختمانی نظارت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر امروز در شورای استاندارد استان با بیان اینکه فهرستی از شرکت‌های تولید‌کننده مصالح ساختمانی استاندارد تهیه شود اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی نظارت، کنترل لازم بر کیفیت مصالح و استاندارد بودن آن‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های متولی در استان برای افزایش استاندارد و کیفیت کالا و خدمات، ضروری است گفت: بر اجرای تکالیف قانونی درباره استاندارد‌سازی محصولات مورد استفاده مردم، تاکید می‌شود‌.

استاندار همدان ادامه داد: بحث استانداردسازی خدمات و کالا در همه شئوونات زندگی مردم اثرگذار است و دستگاه‌های اجرایی استان برای تامین سلامت مردم اهمیت خاصی قائل‌اند‌

وی گفت: جهاد کشاورزی استان در زمینه تولید محصولات با کیفیت باغی و زراعی و سازمان صمت در حوزه محصولات معدنی و صنعتی برای استانداردسازی تلاش می‌کنند.

قاسمی‌فرزاد گفت: سازمان حفاظت محیط زیست استان نیز در زمینه مراقبت از پوشش خاک، گیاهی و جانوری در استان همدان فعال است و با متخلفان در این زمینه‌ها برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم اهداف سازمانی استاندارد کردن کالاها و خدمات را در استان همدان محقق کنیم افزود: فرهنگسازی در زمینه استاندارد کردن کالاها و خدمات امری ضروری است.

استاندار همدان گفت: در راستای جهاد تبیین می‌توان با استفاده از رسانه‌ها، دانش‌آموزان را نسبت به مسائل و محصولات با کیفیت در مدارس، آگاه کرد تا نسبت به سلامت کالاهای مصرفی خود اشراف داشته باشند.

وی با بیان اینکه در مدارس نیز تایید کیفیت محصولات استاندارد‌سازی شود تاکید کرد:  مقابله و مبارزه جدی با کالا و مصالح غیر استاندارد مورد نظر همه است؛ چون عدم توجه به این مهم، می‌تواند مخاطرات جدی را ایجاد کند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه تحول در نظام استاندارد در بخش کشاورزی و گردشگری با هماهنگی سازمان ملی استاندارد، انجام شود گفت: مجموعه‌های گردشگری و هتل‌های گردشگری استان، استانداردسازی خدمات زیرمجموعه خود را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: دولت سیزدهم، دولت شفافیت است و هیچ مسئله‌ای را از مردم پنهان نخواهد کرد؛ بنابراین بخشی از تاخیر انتقال آب به خاطر مشکلات فنی بوده که توسط مهندسان و متخصصان امر، در حال رفع شدن است.

استاندار همدان با بیان اینکه کیفیت آب برای ما بسیار حائز اهمیت است افزود: طی جلساتی که هفته پیش انجام شد، مدیرکل بهداشت وزارت نیرو و همچنین مسئول تصفیه خانه‌های کشور، کیفیت و سلامت آب شرب مردم همدان در همه جوانب را مورد تایید قرار دادند.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول