اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انجام 10 عمل پیوند کلیه در سال‌جاری

مدیر عامل انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با اشاره به انجام 10 مورد عمل پیوند کلیه در سال جاری و با ابراز امیدواری برای افرایش پیوند کلیه در ادامه سال گفت: با کمک خیرین برای انجام عمل پیوند ۱۰ بیمار تامین اعتبار انجام شده و در صف انتظار پیوند از جسد قرار دارند.

انجام 10 عمل پیوند کلیه در سال‌جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا طهماسبی در جلسه مجمع معتمدین انجمن کلیوی زنجان با موضوع گزارش ۶ ماهه نخست سال جاری با بیان اینکه انجمن خیریه کلیوی زنجان نزدیک به چهار دهه از فعالیت خود به عنوان نخستین خیریه حوزه سلامت ظرفیت‌های  بسیار خوبی را  با کمک‌های مردمی ایجاد کرده است، اظهار کرد: انجمن در طول مدت فعالیت خود با همه این ظرفیت‌ها خدمات مورد نیاز بیماران را با کمک مردم فراهم و در دسترس آن‌ها قرار داده است. 

مدیر عامل انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه مسائل و مشکلات اجتماعی بیماران دردناک‌تر از خود بیماری است، افزود: در این راستا انجمن کلیوی در بخش حمایتی با کمک خیرین و کمیته بانوان توانسته است تا حدی جوابگوی نیازهای درمانی و معیشتی این بیماران باشد تا بیماران در این موضوع دغدغه کمتری داشته باشند. 

وی با بیان اینکه انجمن کلیوی با فراهم سازی یک ساختمان 4 طبقه به مساحت 4 هزار و ۵۰۰ متر مربع همه خدمات درمانی، آموزشی، تحقیقاتی، حمایتی و ورزشی را متمرکز کرده است، ادامه داد: این اقدام در راستای قابل دسترس بودن این خدمات به بیماران انجام شده است.

طهماسبی با بیان اینکه  انجمن کلیوی علاوه بر بخش درمانی و حمایتی بخش آموزش و پیشگیری را در برنامه‌ها خود دارد، افزود: در بخش آموزش و پیشگیری و با فعالیت‌های صورت گرفته در این انجمن از ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده تشکیل داده شده، یک هزار و ۶۵۰ نفر را با برنامه‌ریزی، مراقبت و پیوند کلیه از چرخه دیالیز خارج و به فعالیت اجتماعی برگردانده است. 

مدیر عامل انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۳۸ بیمار دیالیزی در سطح استان در دو مرکز زنجان و 6 مرکز شهرستان این انجمن تحت درمان دیالیز قرار دارند، بیان کرد: از این تعداد ۲۳۰ نفر آقا و ۲۰۸ نفر خانم است که بیشتر علت بروز بیماری آن‌ها دیابت بوده است.

وی با بیان اینکه در 6 ماه نخست سال‌جاری ۸۹ بیمار دیالیزی در این انجمن پرونده تشکیل داده‌اند، افزود: متأسفانه نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۸ درصدی بیماران دیالیزی هستیم که اغلب آن‌ها جوان هستند. 

طهماسبی تاکید کرد: به دلیل افزایش هزینه‌های درمانی، دارویی و پیوند کلیه بیماران واجد شرایط، جامعه نیازمند برنامه‌ریزی و تقویت برای گسترش اطلاع رسانی و آموزش و پیشگیری است تا روند افزایشی بیماران دیالیزی کنترل شود.

مدیر عامل انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با اشاره به انجام 10 مورد عمل پیوند کلیه در سال جاری و با ابراز امیدواری برای افرایش پیوند کلیه در ادامه سال گفت: با کمک خیرین برای انجام عمل پیوند ۱۰ بیمار تامین اعتبار انجام شده و در صف انتظار پیوند از جسد قرار دارند. 

وی با اشاره به درآمدهای این انجمن طی ۶ ماه گذشته از سال‌جاری افزود: در سال جاری ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از ناحیه کلینیک و کمک‌های مردمی جذب شده  است که از محل این درآمد ۴ میلیارد ریال صرف هزینه‌های آزمایشگاهی و درمان شده است.

طهماسبی با اشاره به آمار توزیع قلک در سطح شهر در سال‌جاری گفت: در این مدت  یک هزار و ۵۰۰ قلک سبز انجمن کلیوی در بین ارگان‌ها و سطح شهر و بین خانواده ها توزیع شده است. 

مدیر عامل انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه پس از وقفه چندساله بدلیل شیوع کرونا از ابتدای سال‌جاری شاهد افزایش سفارشات بنر، تاج گل، احسان و نذورات  خیرین هستیم، تصریح کرد: تعداد یک هزار و ۸۰۰ بنر نیز توسط واحد بنر انجمن خیریه کلیوی برای مراسمات مختلف ارسال شده که درآمد حاصل از این قلک‌ها، بنر و تاج گل برای تامین هزینه‌های دارو و درمان بیماران دیالیزی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول