اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

8 هزار اشتغال در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ایجاد شده است

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه بالغ بر ۸ هزار اشتغال در شهرک ایجاد شده است، گفت: ۵۵۰ نفر از آن‌ها مدرک دکترا دارند.

8 هزار اشتغال در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ایجاد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قاسم مصلحی، رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان پیش از ظهر امروز در تور ملی فناوری که با حضور رؤسای پارک‌های علم و فناوری کشور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره بر دانش و فناوری تأکید داشتند و فرمودند، قدرت و ثروت از علم حاصل می‌شود، توسعه مبتنی بر تولید بر پایه سرمایه، نیروی کار ماهر، واحدهای تولیدی است اما توسعه مبتنی بر دانایی در سال‌های اخیر بر اساس نوآوری، نیروی انسانی کارآفرین و واحدهای تحقیق و‌ توسعه است.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی پارک ایجاد اشتغال نیست، گفت: این تصور نادرستی است که اشتغال‌آفرینی و تجاری‌سازی تنها وظیفه پارک‌های علم و فناوری و شهرک است و باید این امر با همکاری سایر دستگاه‌ها و ذی‌نفعان محقق شود.

 مصلحی سازمان‌های بزرگ استان اصفهان را در ارائه ایده شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شریک دانست و تصریح کرد: توسعه شهرک و راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری به تدریج انجام شده و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مکان بیشتر از دولت صورت گرفته و همچنان در حال افزایش است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با اشاره به بخش فن‌آوری صنعت‌ساز در شهرک، افزود: تکنولوژی در این مکان شکل می‌گیرد و تولیدات انبوه آن در شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود اما تحقیق و‌ توسعه شرکت‌ها در همین مکان صورت می‌گیرد.

راه‌اندازی مرکز رشد در شهرستان دهاقان

وی با اشاره به اینکه مراکز رشد علم و فناوری شامل مرکز رشد مقدماتی، جامع فناوری و دانشگاه صنعتی است و سعی شده تعامل با دانشگاه‌ها برقرار باشد، خاطرنشان کرد: مراکز رشد در حال توسعه است که برای نمونه می‌توان به راه‌اندازی مرکز رشد در شهرستان دهاقان اشاره کرد.

 مصلحی با بیان اینکه شهرک مانند شهری است که واحدهای مسکونی و خدماتی در آن پیش‌بینی شده است، ادامه داد: وجود بخش‌های خدماتی در این مکان لازم و ضروری است و رشد پارک‌ها منوط به جذب و سرویس‌دهی بیشتر است که حتی احداث هتل‌، ورزشگاه، مهدکودک را برای این مکان در نظر داریم.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بیان کرد: تعامل خوبی با استانداری اصفهان انجام و در راستای ترویج فناوری و آشنایی مردم با اینگونه اقدامات ساختمان‌های «زاینده‌رود» و «فرصت» در سطح شهر به شهرک اختصاص داده شده است.

وی صدور مجوز فناوری را یکی از اقدامات قابل توجه شهرک دانست و عنوان کرد: پاسداری از  حمایت‌های قانونی بسیار اهمیت دارد تا اعتبار برند شهرک حفظ شود و هدف از حضور شرکت‌ها در شهرک، قرارگرفتن در اتمسفر نوآوری و فناوری است.

بانوان ۳۰ درصد از شاغلان شهرک تحقیقاتی را تشکیل می‌دهند

مصلحی با بیان اینکه بالغ بر ۸ هزار اشتغال در شهرک ایجاد شده است، گفت: ۵۵۰ نفر از آن‌ها مدرک دکترا دارند و‌ نکته قابل توجه دیگر، تعداد بانوان در این مرکز است که ۳۰ درصد از شاغلان را تشکیل داده است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در خصوص جایگاه بین‌المللی شهرک گفت: در کنفرانس ۲۰۰۶ دکتر ماهاتیر محمد از طریق شهرک برای اولین بار دعوت شد و در کنفرانس ۲۰۱۱ دکتر لیدیا بریتو از یونسکو به اصفهان سفر کرد، در کنار این اقدامات تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی مانند آیریس و‌ اخذ جایزه ۱۰۰ هزار دلاری بانک توسعه اسلامی در حوزه علم و فناوری و سایر جوایز گوناگون را در کارنامه خود دارد.

وی با اشاره به تعاملات استانی شهرک و تجربیات موفق بیان کرد: مهم‌ترین سرمایه، نیروی انسانی است که باید توانمند باشد و نگاه کارمندی نداشته باشد، انتخاب مدیران هم باید به همین منوال باشد و شرکت در دوره‌های آموزشی، تلاش برای ارائه خدمات ارزش‌افزوده، برون‌سپاری و واگذاری خدمات به بخش خصوصی، حمایت مالی از شرکت‌ها بر اساس روند توسعه در مسیر پیشرفت ضرورت دارد.

لازم به ذکر است، در ادامه این برنامه از قسمت‌های مختلف شهرک توسط رؤسای پارک‌های علم و فناوری بازدید انجام شد و از تجربیات شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول