اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

نگاهی به مبارزه ایران با تروریسم در کردستان عراق/ روابط دو کشور ایران و عراق مستحکم است

سابقه فعالیت و نوع رفتار تروریست‌های موسوم به (حدکا، پژاک و کومله) شباهت بسیاری به عملکرد ضد بشری گروهک‌هایی مانند داعش دارد اما آنها را در رسانه‌های غربی و عربی تطهیر می‌کنند و تلاش می‌شود چهره وحشیانه شان به گونه‌ای دیگر حتی مظلوم معرفی شود.

نگاهی به مبارزه ایران با تروریسم در کردستان عراق/ روابط دو کشور ایران و عراق مستحکم است

خبرگزاری فارس - گروه هنر و رسانه: سابقه فعالیت و نوع رفتار تروریست‌های موسوم به (حدکا، پژاک و کومله) شباهت بسیاری به عملکرد ضد بشری گروهک‌هایی مانند داعش دارد اما آنها را در رسانه‌های غربی و عربی تطهیر می‌کنند و تلاش می‌شود چهره وحشیانه شان به گونه‌ای دیگر حتی مظلوم معرفی شود.

برنامه «جریان خاورمیانه» شبکه پرس تی وی به بررسی دفاع متقابل ایران در برابر گروه‌های تروریستی مستقر در عراق و عملیات علیه گروهک‌هایی که از زمان اشغال عراق توسط آمریکا و متحدانش در سال 2003 میلادی آن کشور را به پایگاه خود تبدیل کرده و تاکنون به اقدامات تروریستی علیه امنیت ملی کشورمان مشغول بوده اند پرداخته است. 

مروه عثمان مجری برنامه در گفتگو با محمد غروی تحلیلگر سیاسی از بیروت این مساله را بیشتر مورد کندوکاو قرار داد. این کارشناس در شبکه پرس تی وی تاکید کرد: گروهک‌های شبه نظامی کُرد با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی در داخل ایران فعالیت‌های تروریستی انجام می‌دهند تا امنیت ملی ایران را مخدوش کنند و البته آنها هدف خود را براندازی حکومت جمهوری اسلامی و تجزیه ایران اعلام کرده‌اند.

غروی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه حمله موشکی و پهپادی ایران به تروریست های مستقر در داخل خاک عراق آیا می تواند به روابط دو کشور همسایه آسیب بزند اظهار داشت: روابط دو کشور ایران و عراق مستحکم است ضمن اینکه ایران بارها از دولت مرکزی عراق در بغداد و نیز دولت اقلیم کردستان در اربیل به صورت رسمی خواسته است که به حضور تروریست های تجزیه طلب که اقدام به کشتن و تخریب در ایران می کنند پایان دهند.

نظر محمد غروی ناظر به این واقعیت است که هیچ کشوری هرگز نمی پذیرد که مرزهایش محل تردد تروریست ها باشد و گروه های تجزیه طلب مسلح در این سوی مرزهای رسمی اقدام به فعالیت های جنایتکارانه و کشتار شهروندان کنند. این رفتار مصداق بارز تروریسم است و در حقوق بین الملل هم پذیرفته نیست.

البته می توان به سخنان این کارشناس برنامه این نکته را نیز افزود که سرکوب تروریست های مستقر در کشور همسایه از منظر قوانین بین الملل هم محترم شمرده شده است. چرا که دولت اقلیم کردستان عراق به پیام های تهران مبنی بر پایان دادن به فعالیت پایگاه های گروه های تروریست تجزیه طلب در حاشیه مرز با ایران هرگز توجه نکرده است.

*مقاومت فلسطین و روند خیانت

برنامه «جریان خاورمیانه» شبکه پرس تی وی در بخش دوم نگاهی داشت به جنایات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و کرانه غربی رود اردن که در سال 1967 اشغال شده است. در سال‌های اخیر به موازات تهاجم صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و دفاع مردم فلسطین از مقدسات اسلامی در قدس شاهد بودیم که در شهر جنین و نابلس نیز کنشگران فلسطینی عملیات تلافی جویانه انجام می‌دهند و هر از چندی خبری از درگیری میان جوانان مبارز و صهیونیست های اشغالگران مخابره می‌شود.

مروه عثمان مجری این برنامه در گفتگو با «سعد نمر» استاد علوم سیاسی دانشگاه بیرزیت در کرانه غربی اشغالی، این موضوع را بیشتر بررسی کرد؛ این کارشناس برنامه «جریان خاورمیانه» گفت: درگیری مستمر بین رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی به ویژه در اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی رود اردن وجود دارد و در ماه‌های اخیر تشدید هم شده است.

وی تاکید کرد: بعد از روند سازش میان ساف و رژیم صهیونیستی و تاسیس تشکیلات خودگردان در سی سال قبل، آنچه به رژیم صهیونیستی در تلاش برای ایجاد معادله اشغال لوکس و بدون هزینه کمک کرد این بود که توانست تشکیلات خودگردان فلسطین و سرویس‌های امنیتی آن را به نفع خود منحرف کند و آن را به نیروهایی تبدیل کند که به نیابت از اشغالگران اقدام به سرکوب  ملت فلسطین کنند.

نکته مهم این است که رسانه های جریان اصلی غرب و رسانه های عربی که از آنها پیروی می کنند، هرگز به این همکاری میان تشکیلات خودگردان به ریاست محمود عباس با اشغالگران صهیونیست علیه ملت فلسطین اشاره نمی کنند و در بهترین حالت اختلاف میان اعراب و یهود را مطرح می کنند و همچنان نسخه صلح آمریکایی منطبق بر توافق مادرید و اسلو را بهترین می‌دانند.

علیرغم اینکه از فلسطین و مقاومت آن مردم خبرهای زیادی منتشر می‌شود اما مانند همین مساله نکات بسیاری در حاشیه قرار دارد که جهان از آن مطلع نیست و این نیاز را برنامه‌هایی مانند «جریان خاورمیانه» در شبکه پرس تی وی پوشش می دهند تا تصویری مبتنی بر واقعیت از آنچه با عنوان روند سازش خاورمیانه در منطقه غرب آسیا معرفی می شود به مردم نشان داده شود.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول