اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس‌من| نیازمند بازنگری در گزینش اساتید و معلمان هستیم

برخی کاربران سامانه فارس من خواستار گزینش معلمان و اساتید بر اساس آموزه‌های اسلام شدند.

فارس‌من| نیازمند بازنگری در گزینش اساتید و معلمان هستیم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار گزینش معلمان و اساتید بر اساس آموزه‌های اسلام شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«متاسفانه در برخی از مدارس و دانشگاه‌ها، برخی از معلمان و اساتیدی دیده می‌شوند که با توجه به این که در جمهوری اسلامی ایران مشغول به فعالیت هستند، ولی نسبت به نظام جمهوری اسلامی تعهد و التزامی ندارند و حتی افکار خود را به ذهن دانش‌آموز و دانشجو القا می‌نمایند.
ما خواستار گزینش معلم‌ها و اساتید بر اساس آموزه‌های اسلام (مذهب تشیع) و پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی هستیم.»

 طیبه سادات فاتح  سردبیر این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: اگر به اغتشاشات اخیر نگاهی بیندازیم می‌بینیم اکثر افرادی که شرکت کرده اند بین ۱۳ تا ۲۲ سال هستند و این موضوع نشان دهنده این است که آموزه‌های معلمان و اساتید ما خوب نیست و من تا جایی که اطلاع دارم اکثر گزینش ها براساس تخصص و علم افراد است درحالی که تخصص و تعهد باید در کنار هم باشند و اگر استادی تخصص داشته باشد ولی نسبت به مسائل اخلاقی تعهدی نداشته باشد، نمی‌توان از آن مدرسه یا دانشگاه انتظار خروجی خوبی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: دانش‌آموزان و دانشجوهای ما به جای اینکه  آموزش و پرورش را در کنار هم یاد بگیرند،  می‌بیینیم که آموش دیده اند اما  زمینه های رشد اخلاقی و دینی صورت نگرفته است و این  نشان دهنده این است که جامعه رشد نکرده است پس باید در این مورد تجدیدنظر داشته باشیم و در پذیرش اساتید این نقض را برطرف کنیم.

فاتح در ادامه گفت: اساتید باید تخصص لازم را داشته باشند و به اخلاق اسلامی هم آشنا باشند که  هرموردی  را به دانش‌آموز یا دانشجو آموزش ندهند. من خودم استاد دانشگاه هستم و ما فقط درس نمی‌دهیم ما در واقع  سبک زندگی، تعامل و اخلاق را آموزش می‌دهیم.

سردبیر این پویش تاکید کرد: ما تقاضا داریم دولت‌مردان و کسانی که در این زمینه کار می‌کنند برای جذب اساتید شرط سنی را حذف کنند، ما اساتید حق‌التحریر پخته‌ای داریم که به دلیل شرایط سنی امکان جذب در دانشگاه‌ها را ندارند.

فاتح در ادامه گفت: تعامل استاد و دانشجو یکی از مهم‌ترین رکن های آموزشی است و من باید به عنوان استاد دانشجو را جذب کنم و بعضی اساتید اینقدر سرد برخورد می‌کنند که دانشجو نمی‌تواند با آنها تعامل داشته باشد.

پایان پیام/ ت 91

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول