اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اجرای 3 طرح غربالگری سرطان در قزوین/ شناسایی 18 فرد مبتلا در سطح استان

مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی استان قزوین با اشاره به اجرای سه طرح غربالگری سرطان در استان، از شناسایی 18 فرد مبتلا به سرطان و درمان آن ها خبر داد.

اجرای 3 طرح غربالگری سرطان در قزوین/ شناسایی 18 فرد مبتلا در سطح استان


 

محسن شمس الدینی مقدم در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اجرای سه طرح غربالگری سرطان در استان اظهار کرد: در طرح غربالگری سرطان روده بزرگ از 9 هزار و 45 فرد 50 تا 70 سال آزمایش صورت گرفت که هفت نفر تشخیص سرطان داشتیم، 6 نفر در مراحل نخست تشخیص بودند و یک نفر در مراحل آخر تشخیص بود. تست سرطان سینه هم از 2 هزار بانوی 30 تا 70 سال هم انجام شد و هفت مورد شناسایی و درمان شدند.

وی افزود: از 200 نفر مرد، نمونه سرطان پروستات گرفته شد که چهار مورد تشخیص و در مرحله درمان قرار گرفتند.

مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه در جذب نیروی خدماتی تا پزشک با مشکل مواجه بودیم و اقداماتی در این زمینه را در دستور کار قرار دادیم، اذعان کرد: امسال حدود 80 درصد به ظرفیت نیروهای خدماتی اضافه کردیم و افزایش مجوز را اخذ کرده ایم، در زمینه جذب پرستار نیز مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نظر مساعد دارد و برای جذب پرستار ورود یافته و برنامه هایی در دست اجرا قرار دارد.

شمس الدینی مقدم در خصوص کاهش زمان نوبت دهی در بیمارستان ها و مراکز تامین اجتماعی توضیح داد: نوبت دهی سی تی اسکن و ام آر آی را با افزایش شیفت، از سه ماه به یک ماه رسانده ایم و این بخش ها سه شب در هفته تا ساعت 12 شب فعال هستند که دلیل طولانی بودن نوبت دهی وجود مشکل در نبود نیرو می باشد که طی مکاتبه با تهران مبنی بر تامین نیرو، از ساعت 12 شب به بعد هم افزایش شیفت خواهیم داشت.

این مسئول افزود: برای رفع مشکل کمبود پزشک از نیروهای طرحی در قالب 60 ساعت اضافه بر کارکرد رسمی و پزشکان بازنشسته با 60 ساعت کارکرد طی تفاهم نامه بهره خواهیم گرفت.

مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی استان قزوین در ادامه به فعالیت کمیته ارتقاء سلامت برای رسیدگی به شکایات مردمی اشاره و اذعان کرد: در صورت برخورد نامناسب پزشکان با بیماران قطعا برخورد می کنیم و اگر جایی پزشک نداشته باشیم بهتر است تا اینکه پزشک داشته باشیم و به مردم بی احترامی کند و یا برخورد نامناسب و زننده داشته باشد.

شمس الدینی مقدم در پایان گفت: بیماران، خط قرمز ما هستند و لازم است کادر درمان، پزشکان، خدمه و نگهبانان با مردم برخورد شایسته و مناسب داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول