اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاسیس صندوق کمکی 100 میلیون یورویی برای اوکراین از سوی فرانسه

رئیس جمهور فرانسه از ایجاد صندوقی کمکی به ارزش 100 میلیون یورو برای آنکه اوکراین با استفاده از آن مستقیما از اروپا سلاح و تجهیزات نظامی بخرد خبر داد.

تاسیس صندوق کمکی 100 میلیون یورویی برای اوکراین از سوی فرانسه

به گزارش گروه‌ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه در جریان یک اجلاس رهبران اتحادیه اروپا در شهر «پراگ» اعلام کرد، فرانسه صندوقی را با موجودی اولیه‌ای به ارزش 100 میلیون یورو برای اوکراین ایجاد کرده تا با استفاده از آن مستقیما تسلیحات و دیگر تجهیزات لازمش برای جنگ با روسیه را خریداری کند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «فرانس 24»، رئیس جمهور فرانسه بعد از اجلاس سران اتحادیه اروپا در شهر پراگ گفت: «ما این صندوق اختصاصی ویژه را با موجودی اولیه 100 میلیون یورو ایجاد می‌کنیم تا خرید تجهیزات شامل تسلیحات دفاعی که تا کنون (به اوکراین) تحویل داده‌ایم و در آینده نیز تحویل می‌دهیم را میسر کنیم.»

او در ادامه گفت، مذاکراتی به ویژه با دانمارک در راستای اجرای برنامه دولت فرانسه برای تحویل حجم بیشتری از سلاح‌ توپخانه بسیار دقیق «قیصر» به اوکراین فراتر از تعداد 18 تایی که تا کنون به این کشور داده شده، در جریان است.

بر اساس گزارش نشریه «لوفیگارو»، ماکرون بیان کرد، این صندوق، «این امکان را برای اوکراین فراهم می‌کند تا بتواند با صنعت نظامی فرانسه همکاری کند و  فرانسه آماده تامین مالی مشترک برنامه خرید مجموعا شش سلاح توپخانه قیصر برای اوکراین است.»

اخیرا فرانسه از سوی برخی از متحدان غربی‌اش به دلیل آنچه که آنها سطح پایین تر حمایت نظامی فرانسه از اوکراین در مقایسه با دیگر متحدان غربی خواندند مورد انتقاد قرار گرفت اما مقامات و کارشناسان فرانسوی در توضیح این موضوع گفتند محدودیت های ظرفیتی و نه فقدان اراده سیاسی دلیل این اختلاف است.

ماکرون در حالی از ادامه تقویت کمک‌های تسلیحاتی اروپایی‌ها به اوکراین صحبت می‌کند که متحدان غربی کی‌ِ‌یف از ابتدای اجرای عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین، با اتخاذ رویکرد تشدید پی در پی تحریم‌ها علیه روسیه و  انواع کمک‌ها از جمله کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین تلاش داشته‌اند به آتش جنگ در این کشور هر چه بیشتر دامن بزنند.

ماکرون در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد، زمستان سال‌های 2023-2024 حتی سخت تر از زمستان امسال از جنبه تامین گاز خواهد بود.

او اضافه کرد، اروپا مذاکراتش با عرضه‌کنندگان گاز را تشدید خواهد کرد و بر سر خرید گاز با کشورهای آسیایی متحد هماهنگ کرده و حتی مکانیزم‌هایی را برای تضمین وجود همبستگی مالی در میان کشورهای اروپایی برای خرید انرژی برقرار خواهد کرد.

تحریم‌های ضد روسی اروپایی‌ها عمدتا با توجه به تاثیر این تحریم‌ها بر روند گازرسانی روسیه به اروپا، نتیجه عکس داده و بیشتر از آنکه به روسیه آسیب وارد کند، به وضعیت اقتصادی و تامین انرژی در این قاره آسیب زده است.  

ماکرون گفت، کشورهای اتحادیه اروپا باید بعد از وقوع خرابکاری در خط لوله ‌های انتقال گاز «نورد استریم»، محافظت از تاسیسات زیرساختی را تقویت کنند.

روز دوشنبه هفته گذشته چهار مورد نشتی در خطوط انتقال گاز نورد استریم گزارش شد که دو مورد در حوزه اقتصادی ویژه سوئد و دو مورد در محدوده کشور دانمارک بوده‌اند.

 روسیه به طور تلویحی دولت آمریکا را عامل خرابکاری در خطوط انتقال گاز نورد استریم معرفی کرد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول