اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مشکلات آب شرب عشایر خراسان‌‌شمالی برطرف شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: کمبود آب از مشکلات اصلی عشایر و روستاییان استان در سال‌های اخیر است که باید مسئولان نسبت به رفع آن اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

مشکلات آب شرب عشایر خراسان‌‌شمالی برطرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی و امام‌جمعه بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در دیدار جمعی از عشایر استان که به مناسبت روز ملی روستا و عشایر، اظهار کرد: خشک‌سالی از بحران‌هایی است که در سال‌های اخیر گریبان گیر بسیاری از مناطق کشور شده و بر بسیاری از بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت تأثیر گذاشته است.

وی گفت: کمبود آب از مشکلات اصلی عشایر و روستاییان استان در سال‌های اخیر است که باید مسئولان نسبت به رفع آن اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی با بیان اینکه عشایر، نقش بسزایی در تولید مواد گوشتی و لبنی کشور دارند، افزود: لازم است مسئولان به این قشر توجه ویژه داشته باشند و از سوی دیگر امور عشایر به‌عنوان نهاد متولی می‌تواند در جهت توانمندسازی عشایر تلاش بیشتری کند.

وی یادآور شد: اگرچه دولت نیز تاکنون اقدامات خوبی برای مقابله با خشک‌سالی، تأمین آب شرب و تأمین نهاده‌های دامی انجام داده؛ اما همه کارشناسان و نخبگان در استان‌ها باید راهکارهای عملیاتی خود را برای مقابله با خشک‌سالی ارائه دهند.

امام‌جمعه بجنورد افزود: با سفر رئیس‌جمهور به استان در حوزه مقابله با تنش آبی اقدامات خوبی انجام شد، ازجمله اینکه مقرر شد پتروشیمی خراسان آب مورد نیاز خود را از طریق پساب تأمین کند.

وی تصریح کرد: گرچه اجرای این مصوبه برای پتروشیمی هزینه‌های زیادی دارد؛ اما این اقدام کمک زیادی به حوزه کشاورزی و تأمین آب شرب استان خواهد کرد و حتماً می‌بایست عملیاتی شود.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول