اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

هیات تجاری خراسان‌شمالی به ترکمنستان اعزام می‌شوند/ تسهیل روابط تجاری با ترکمنستان در اولویت است

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی گفت: هیاتی تجاری متشکل از سرمایه گذاران استان با هدف افزایش روابط تجاری، بهره‌برداری اقتصادی و شناسایی ظرفیت‌های طرفین در ۲۶ مهرماه سالجاری به ترکمنستان اعزام می شود.

هیات تجاری خراسان‌شمالی به ترکمنستان اعزام می‌شوند/ تسهیل روابط تجاری با ترکمنستان در اولویت است

سعید پورآبادی، رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: هیاتی تجاری متشکل از سرمایه گذاران استان با هدف افزایش روابط تجاری، بهره‌برداری اقتصادی و شناسایی ظرفیت‌های طرفین در ۲۶ مهرماه سالجاری به ترکمنستان اعزام می شود.

وی گفت: نشست با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد و تشریح پتانسیل های کشور، نشست با تجار و فعالان اقتصادی کشور ترکمنستان، نشست مشترک با اتاق بازرگانی عشق آباد و بازدید میدانی از فضای تجاری و فرصت‌های تجاری در این کشور از برنامه‌های این هیات تجاری است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی با بیان اینکه برنامه این هیات تجاری در ترکمنستان پنج روزه است، افزود: بازار ترکمنستان ظرفیت مناسبی برای محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی استان است که برای گسترش صادرات در این حوزه باید تدابیر ویژه اندیشیده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: ارتباط تجاری با کشور ترکمنستان در اولویت مسوولان استان قرار دارد و ارتباط دوسویه لازمه تسهیل این روابط است.

وی اظهار داشت: گرچه مرز مشترک بین خراسان‌شمالی با ترکمنستان سال‌هاست به‌ عنوان فرصتی برای توسعه اقتصادی این استان مطرح است اما در حال حاضر تجار این خطه با داشتن ۲۸۱ کیلومتر مرز با این کشور و مشترکات فرهنگی بهره چندانی از ظرفیت بازار همسایه نداشته اند.

پورآبادی تصریح کرد: اگر زیرساخت‌های مختلف برای سرمایه گذاری بین دو کشور فراهم شود، سالانه بسیاری از کالاهای استان نه تنها به این کشور بلکه به دیگر کشورهای آسیای میانه صادر خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی خراسان‌شمالی بیان کرد: مسوولان استان عزم سیاسی بیشتری برای توسعه روابط با کشور همسایه ترکمنستان دارند تا از ظرفیت‌های مرزی استفاده کنند.

۱۳ سند همکاری و تفاهم نامه بین ایران و ترکمنستان با حضور روسای جمهور دو کشور به امضاء رسید و خراسان‌شمالی در محور این همکاری ها قرار داشت.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول