اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

فارس من| سفیر انگلیس را اخراج و سفارت این کشور را ببندید

جمعی از کاربران فارس من در دو کمپین با اشاره به مداخله جویی‌های بریتانیا در امور داخلی ایران، خواستار اخراج سفیر انگلیس از جمهوری اسلامی و بستن سفارتخانه این کشور در تهران شدند.

فارس من| سفیر انگلیس را اخراج و سفارت این کشور را ببندید

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، جمعی از کاربران فارس من در کمپین‌هایی خواستار احضار و اخراج سفیر انگلیس در تهران شدند.

در این کمپین‌ها با اشاره به فتنه انگیزی و نفرت پراکنی دولت انگلیس و رسانه‌های مستقر در لندن در پی اغتشاشات اخیر در ایران، آمده است: بر ملت شریف ایران پوشیده نیست که دولت انگلستان و رسانه‌های مستقر در لندن با ایجاد فتنه‌انگیزی و نفرت‌پراکنی باعث ریخته شدن خون جوانان عزیز و نیروهای امنیتی کشور شده و اعتراضات را به سمت اغتشاش و ایجاد ناامنی در کشور عزیزمان به خصوص در استان‌های مرزی سوق داده‌اند، نمونه آن اتفاقات تلخ سیستان و بلوچستان که مسبب اصلی انتشار شایعات، رسانه‌های لندن‌نشین بودند.

کاربران فارس من در این کمپین خواستار احضار و اخراج سفیر انگلیس از ایران شده‌اند.

لازم به ذکر است در پی فضاسازی‌های خصمانه رسانه‌های فارسی زبان مستقر در لندن دوم مهر ماه «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد. در این دیدار مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس به خاطر میزبانی این کشور از رسانه‌هایی که در روزهای اخیر تحریک و دعوت به اغتشاش و گسترش آشوب‌ها در جمهوری اسلامی ایران را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌اند، به سفیر این کشور در تهران ابلاغ و تأکید شد که این امر به منزله دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و اقدام علیه حاکمیت ملی کشور تلقی می‌شود. (اینجا بخوانید) 

شرکلیف برای دومین بار روز ۱۲ مهر ماه به وزارت امور خارجه ایران احضار شد، این بار در پی مداخله‌جویی‌های مقامات این کشور درباره اوضاع داخلی ایران. مدیرکل اروپای غربی وزارت امور خارجه در این دیدار خطاب به سفیر انگلیس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دخالت وزارت خارجه بریتانیا در امور داخلی ایران با توسل به تعابیر جعلی و تحریک آمیز را مردود دانسته و قویا محکوم می‌کند. متاسفانه طرف بریتانیایی با صدور بیانیه‌های یکجانبه و گزینشی نشان می‌دهد که عملا در سناریوسازی‌های معاندینی که در این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، سهم دارد. (جزییات بیشتر)

از سوی دیگر جمعی از کاربران فارس من در کمپینی خواستار بستن سفارت انگلیس در ایران شدند. در این کمپین آمده است: در طول تاریخ هیچ کشوری به اندازه انگلیس خبیث به مردم این سرزمین ظلم و ستم نکرده و هنوز عداوت و دشمنی آن‌ها با ایران و ایرانی ادامه دارد برای جلوگیری از هرگونه فتنه و خاموش شدن فتنه‌های کنونی که با شانتاژ رسانه‌های لندن‌نشین پیش می‌روند لطفا این سفارت خبیث را برای همیشه در ایران تعطیل کنید تا ببینید چگونه بساط فتنه و آشوب در کشور برچیده خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول