اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

لزوم رعایت عدالت، انصاف و تدبیر در بررسی جامع حادثه زاهدان

امام جمعه زاهدان گفت: عدالت، انصاف، عقلانیت و تدبیر در بررسی جامع و منصفانه حادثه زاهدان و احقاق حق همه اعم از نیروهای امنیتی و مردم باید در دستور کار قرار گیرد.

لزوم رعایت عدالت، انصاف و تدبیر در بررسی جامع حادثه زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان اظهار کرد: دشمن منتظر استفاده از هر فرصت برای ضربه زدن به وحدت و امنیت جامعه است و لذا هر اقدامی برای اغتشاش و آشوب گری و تخریب که خواست دشمن است، کمک به دشمن است و قویا محکوم است.

وی افزود: باید برخورد بازدارنده صورت گیرد و هزینه تخلف سنگین باشد،ضمن اینکه تبیین صحیح و اطلاع رسانی دقیق و صادقانه با رعایت انصاف از این حادثه باید صورت گیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: جمعه گذشته در زاهدان حوادث ناگواری رخ داد و همه ما را عزادار کرد و خسارتهای مادی و معنوی فراوانی را در پی داشت که مهمترین خسارتهای معنوی آن از دست دادن نیروهای امنیتی و فرزندان مردم بود که اگر سیره پیامبر (ص) الگوی ما باشد جامعه به اینجا نمی رسد.

آیت الله محامی با اشاره به حوادث تلخ هفته گذشته گفت: امنیت از ضرورتهای زندگی و مهم جامعه و خط قرمز نظام اسلامی است و همه ما اعم از نیروهای امنیتی که وظیفه ذاتیشان حفظ امنیت است و هم مردم در حفظ امنیت مسوولیم.    

وی افزود: عدالت و انصاف، عقلانیت و تدبیر در بررسی جامع و منصفانه و احقاق حق همه، هم نیروهای امنیتی و هم مردم  باید در دستور کار قرار گیرد، باید برخورد بازدارنده صورت گیرد و هزینه تخلف سنگین باشد،  تبیین صحیح و اطلاع رسانی دقیق و صادقانه با رعایت انصاف باید صورت گیرد.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: این حادثه، حادثه تلخی برای همه ما به ویژه برای جوانان و نوجوانان ما بود، دیدیم که آشوبگری چگونه نظم را بر هم می زند و چگونه این اتفاقات به ضرر استان ما که استانی محروم است رقم می خورد، استان ما بعنوان پایتخت وحدت اسلامی شناخته شده است باید تلاش کنیم این افتخار را از دست ندهیم.

امام جمعه زاهدان گفت: ما باید با وحدت و انسجام دست در دست هم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و پاسخ محکم و قاطعی به دشمنی که در میان ما هست بدهیم.

آیت الله محامی افزود: جامعه اسلامی و مطلوب خداوند و پیغمبر اکرم(ص) جامعه ای است که سراسر محبت، دوستی و حاکمیت اخلاق اسلامی باشد به همین سبب پیامبر رحمت و مغفرت (ص) به هرچه که به این فضا کمک کند «امر» و از هر چه به این فضا صدمه بزند «نهی» کرده اند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته وحدت و میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، گفت: پیامبر اکرم (ص) پیامبر رحمت و توحید است و همه عمر خود را در برافراشته شدن پرچم توحید و پایه ریزی تمدن اسلامی گذاشتند، تمدنی که تا قیامت ماندگار باشد و در این راه سختیهای زیادی را تحمل کرده و همواره بدنبال این بود که مسلمانان متحد باشند.

وی گفت: اهداف شومی که دشمن در سر دارد همیشه با پایمردی کسانی خنثی شده که تا پای جان برای اعتلای میهن و دینشان ایستاده اند تا خدشه ای به دین و کلام الهی وارد نشود.

امام جمعه زاهدان گفت: عدالت، انصاف، عقلانیت و تدبیر در بررسی جامع و منصفانه حادثه زاهدان و احقاق حق همه اعم از نیروهای امنیتی و مردم باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول