اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ایران در حال رسیدن به شاهراه اقتصادی و تصمیم گیر اول منطقه است

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه ایران در حال رسیدن به شاهراه اقتصادی و تصمیم گیر اول منطقه است، گفت: ما در رشد اقتصادی را شاهد بودیم اما اینقدر دولت‌های لیبرال‌مآش چاله ایجاد کردند که زمان میبرد تا به ثبات برسد.

ایران در حال رسیدن به شاهراه اقتصادی و تصمیم گیر اول منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با بیان اینکه وحدت شیعیان و اهل تسنن دو بالی برای اسلام و مانع آسیب و توطئه‌های دشمنان علیه آن شده است، اظهار کرد: با وجود انقلاب اسلامی و وحدت اهل تسنن و تشیع با رهبری امام خمینی (ره) توطئه تفرقه از بین رفته و دسیسه دشمن را نقش‌برآب شد.

وی با اشاره به فضای سرزمینی کردستان عراق برای تجزیه و تشکیل کشور کردستان که  اقلیم کردستان را ایجاد کردند، تصریح کرد: اقلیم کردستان لانه جاسوسی برای توطئه‌چینی‌ها علیه دنیای اسلام و جمهوری اسلامی شده و یک روزی اگر حاج قاسم نبود بارزانی نابود شده بود اما امروز عربده‌کشی می‌کند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بادقت بسیاری از پایگاه‌های آنان، صهیونیست‌ها، کومله‌ها و غیره را به ویرانه تبدیل کرد.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران توان مقاومت در برابر همه توطئه‌های منطقه و دنیا را دارد گفت: کشورهای منطقه بدانند اگر درصدد توطئه‌چینی علیه جمهوری اسلامی ایران برآیند موشک‌های سپاه جواب زیاده‌خواهی‌های آنان را به‌خوبی خواهد داد.

به گفته فلاحتی اکثر حوادث و بحران‌های که در تاریخ از طبس تا کودتای نوژه، آشوب‌های کردستان ۵۸، جنگل‌های آمل و تالش و غیره بسترساز فرصت و نعمت‌ها شده و مقاومت و ایمان مردم بیشتر شد.

وی با اشاره به تأثیرگذاری ایران در معادلات بین‌المللی گفت: یکی از نظریه‌پردازان غربی گفته مقاومت ایران به چین و روسیه جرئت تغییر معادلات جهان داده و این دو قدرت در سایه مقاومت ملت ایران معادلات سازی می‌کنند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه امروز به اذعان غربی‌ها غول اقتصاد جهان در سایه مقاومت ملت ما معامله‌‌گری می‌کند، افزود: دنیا امروز بیش از همیشه خواهان ارتباط با ایران قدرتمند است چرا که غربی‌ها اذعان دارند که  ایران قوی بود که توطئه جبهه آمریکا، رژیم صهیونیستی و ناتو در قالب جنگ جهانی سوم را به هزیمت بکشد.‌

وی با بیان اینکه دشمن از سر استیصال و‌ ناتوانی و قرارگرفتن در مسیر افول  خشونت‌گرایی می‌کنند، افزود:  دشمنان در مسیر افول خود قرار دادند و آنانی که در رسانه‌های فارسی‌زبان فعالیت می‌کنند بدانند که کهنه پارچه‌های هستند که غربی‌ها همان بلایی را که سر قزافی، اکراین و دیگر قدرت‌ها آوردند سر شما هم خواهند آورد.

فلاحتی با بیان اینکه بنا به فرمایش رهبری مسئله حجاب و بی‌حجاب نیست بلکه آنان با ایران مستقل و قدرتمند مشکل دارند، افزود: ما در  رشد اقتصادی را شاهد بودیم اما این‌قدر دولت‌های لیبرال‌مآش چاله ایجاد کردند که زمان می‌برد تا به ثبات برسد.

وی با بیان اینکه ایران در حال رسیدن به شاهراه اقتصادی و تصمیم‌گیر اول منطقه است، خاطرنشان کرد: آل سعود به استیصال رسیده و از ایران می‌خواهد تا یمن دست از قدرت خود بردارند چرا که  می‌خواهد همچنان گاو شیرده بمانند بنابراین از موشک‌های یمن در هراس است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه نیویورک‌تایمز از صادرات خوب ایران گزارش داده و شواهد نشان می‌دهد که ایران بزرگ‌ترین صادرکننده انرژی خواهد شد، افزود: آزادراه رودبار باید تکمیل شود، معضلی شده، هر هفته برای تعطیلات مردم‌آزار می‌بیند چرا که باید ترافیک سنگین را تحمل کنند، آقایان تلاش کنند تا امسال طبق وعده این پروژه تکمیل شود.

وی با تأکید بر اینکه باتوجه‌ به تولید مرغ در گیلان جای تعجب است که قیمت مرغ بالا برود، بیان کرد: اگرچه دلالان فرصت‌طلب را مقصر می‌دانم اما دستگاه‌های نظارت را هم بی‌تقصیر نمی‌دانیم و مقصرین چنین اوامری که منجر به چنین موضوعات روانی در بین آحاد جامعه می‌شود باید مجازات شوند باید نظارت بر خوراک مردم به‌شدت تشدید شود.

فلاحتی با بیان اینکه نظارت بر نانوایی‌ها بیشتر باشد تا خوراک مردم را دچار آسیب نشود، افزود: از همه نیروهای نظامی و انتظامی که برای امنیت مردم جان‌فشانی کردند تقدیر و تشکر می‌کنم و از حضور مقتدرانه مردم در میدان نیز تقدیر می‌کنم.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه رهبری در سخنان خود در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح همه موضوعات را به‌خوبی تشریح کردند، گفت: همه تلاش کنند تا آرامش ایجاد شود برخی‌ها با برخی صحبت‌ها مسیر خودزنی در پیش گرفته‌اند که این یک آسیب است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول