اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید ترکمنستان بر رفع موانع حمل و نقل در کشورهای همسایه خزر

معاون نخست وزیر ترکمنستان در امور اقتصادی در نشست کاسپین بر رفع موانع حمل و نقل در کشورهای حاشیه خزر تأکید کرد.

تأکید ترکمنستان  بر رفع موانع حمل و نقل در کشورهای همسایه خزر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «خواجه مراد گلدی مراداف» معاون نخست وزیر ترکمنستان در امور اقتصادی در نشست کاسپین بر رفع موانع حمل و نقل در کشورهای حاشیه خزر تأکید کرد.

وی در سخنان  خود خاطرنشان کرد: ایجاد تعامل عملی بین 5 کشور در چارچوب توافقنامه بین کشورهای حاشیه دریای خزر در زمینه حمل و نقل که در آگوست 2018 در آکتائو به امضا رسیده است، حائز اهمیت است.

گلدی مراداف اظهار داشت: این سند اقدامات مشترک در زمینه گسترش همکاری‌های حمل و نقل چندجانبه، تقویت عملکرد شناسایی و رفع موانع در بخش حمل و نقل و ارتباطات و همچنین افتتاح و توسعه کریدورهای حمل و نقل و لجستیک جدید برای افزایش توان ارتباطی را تنظیم می‌کند.

معاون نخست وزیر ترکمنستان افزود: امروزه، بخش حمل و نقل در کشور ما بخشی است که به شدت در حال توسعه است و بارقه‌های امیدوار کننده‌ای از اقتصاد ملی را نشان می‌دهد. کشور ما کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی را در مسیرهای شمال - جنوب و غرب - شرق اجرا می‌کند و در ایجاد کریدورهای حمل و نقل بین المللی ترکمنستان - آذربایجان - گرجستان - ترکیه، ازبکستان - ترکمنستان - ایران - عمان - قطر و کشورهای  تراسیکا مشارکت فعال دارد. 

وی یادآور شد: علاوه بر این، پروژه‌هایی برای ساخت پل‌های جاده‌ای و ریلی در سراسر آمودریا، فرودگاه‌های بین المللی در عشق آباد، ترکمن باشی، ترکمن آباد و قرقی و همچنین بندر بین المللی ترکمن باشی اجرا شده است. ترکمنستان همچنین پیشنهاد ایجاد یک "سیستم توزیع کالا" واحد در کشورهای حاشیه خزر را داد.

گلدی مراداف گفت: ما لازم می‌دانیم که تلاش‌های خود را برای تشکیل یک سیستم توزیع کالا ترکیب کنیم که به ما امکان می‌دهد به طور جامع به موضوعات توسعه زیرساخت‌های تجاری و ایجاد کانال‌های صادراتی بپردازیم.

معاون نخست‌وزیر ترکمنستان گفت: هماهنگ‌سازی قوانین در حوزه تجارت دیجیتال، تشریفات گمرکی و صدور مجوزها و همکاری مراجع کنترلی و نظارتی و ساماندهی جریان‌های فرامرزی را از زمینه‌های مهم همکاری بین کشورهای حوزه خزر عنوان کرد. 

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول