اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۲۵‌هزار هکتار از باغ‌های اصفهان در تنش خشکی قرار دارند

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در ۶ ماهه امسال از وسعت ۸۰ هزار هکتاری باغ‌های استان اصفهان، ۲۵ هزار هکتار در معرض خشکی و تحت تنش قرار داشتند که این مساحت برابر با یک سوم باغ‌های استان است.

۲۵‌هزار هکتار از باغ‌های اصفهان در تنش خشکی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، احمد رئیس‌زاده مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص هجوم آفات به اَنارستان‌های شهرستان شهرضا اظهار داشت: کرم گلوگاه انار به باغ‌های شهرضا خسارت زده و این آفت یکی از مهم‌ترین آفات محصول اَنار به شمار می‌رود که سالیان سال وجود داشته است.

وی با بیان اینکه بروز آفت کرم گلوگاه در باغ‌های انار در هرسال متفاوت است و مقابله با این آفت روش شاخص و خاصی نیز ندارد، افزود: مقابله با آفت کرم گلوگاه نیازمند مدیریت تلفیقی کنترل آفات «IPM» است که تمامی شیوه‌های زراعی، مکانیکی، فیزیکی و بیولوژیکی را شامل می‌شود.

رئیس‌زاده با اشاره به اینکه شرایط خشکسالی امکان بروز تمام آفات را افزایش داده است، خاطرنشان کرد: خشکسالی و کم آبی در باغ‌ها زمینه ساز بروز انواع آفات و افزایش عوامل خسارت زا است، زیرا زمانیکه درختان ضعیف می‌شوند آفات حمله می‌کنند و در این راستا امسال برنامه‌ای برای افزایش سطح و توسعه باغ ها نداریم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان یادآور شد: در ۶ ماهه امسال از وسعت ۸۰ هزار هکتاری باغ‌های استان اصفهان، ۲۵ هزار هکتار در معرض خشکی و تحت تنش قرار داشتند که این مساحت برابر با یک سوم باغ‌های استان است و دلیل عمده آن خشکی زاینده‌رود، کاهش منابع آبی و افت سطح آب‌های زیرزمینی است.

وی با بیان اینکه تابستان امسال با پیگیری مدیریت بحران طی سه مرحله بازگشایی آب برای باغ‌های غرب اصفهان انجام شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط کم آبی امسال، برنامه در دستور کار حفظ باغات است و هیچ سیاست توسعه‌ای و افزایش سطحی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول