اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سخنان سلبریتی‌ها در تشویق به اغتشاش در سطوح بین‌المللی قابل پیگرد است

یک کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل گفت: ویدئوها، پست‌ها و مصاحبه‌های برخی از افراد در تشویق ناامنی و اغتشاش در کشور قابل پیگرد قانونی حتی در سطوح بین‌المللی است.

سخنان سلبریتی‌ها در تشویق به اغتشاش در سطوح بین‌المللی قابل پیگرد است

امیرمسعود باهو، کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، در واکنش به جنجال‌آفرینی‌های روزهای اخیر رسانه‌های غربی و سعودی و ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور اظهار کرد: غربی‌ها مرتب مسائل منطقه غرب آسیا و خاورمیانه را برای جهانیان برجسته می‌کنند و شرایط هراسناکی را در ذهن‌های مردم تعریف کرده‌اند.

وی بیان کرد: برخی دولت‌های عربی ازجمله حکومت آل‌سعود این باور را پیدا کرده‌اند که اگر به رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها بیشتر پول و پناه بدهند و افسارشان را به دست این رژیم‌ها بسپارند، در آینده می‌توانند از پادشاهی حمایت کرده و تاج و تختشان را حفظ کنند.

این کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل با بیان اینکه مردم دنیا امروز با چنین نگاه‌هایی دیگر کنار نمی‌آیند، افزود: مردم جهان مقابل این رویه‌ها عکس‌العمل نشان خواهند داد و با عاملان تروریسم و ناآرامی در هر جای گیتی برخورد خواهند کرد؛ زیرا این رویکردها، امنیت جهانی را به مخاطره می‌افکند و به‌نوعی، رویه سعودی‌ها علیه همه اعلام جنگ می‌کند.

باهو با تأکید بر اینکه ویدئوها، پست‌ها و مصاحبه‌های ننگین و خیانتکارانه برخی از افراد در تشویق ناامنی و اغتشاش در کشور قابل پیگرد قانونی حتی در سطوح بین‌المللی است، تصریح کرد: سخنان خوب و پرآدرس و پرمایه رهبر معظم انقلاب اسلامی در افشای ماهیت اغتشاشات اخیر توانست آرامش را به کشور برگرداند.

وی تصریح کرد: امروز باید در مجامع حقوقی بررسی کرد که لیدرهای آشوب‌های اخیر با رژیم صهیونیستی، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها چه مراوداتی داشتند و این بسیار مهم است.

این کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل با اشاره به اینکه آل‌سعود در تمام جنگ‌های سخت و نرم از بدو شکل‌گیری رژیم صهیونیستی تاکنون در کنار این رژیم جعلی بوده، اضافه کرد: تاریخ گواه این حقیقت است و بهترین نمونه این حمایت‌ها را می‌توان در جنگ‌های سال ۲۰۰۶ معرف به جنگ ۳۳ روزه مشاهده کرد.

وی با تأکید بر اینکه سازمان ملل متحد قطعنامه صادر کرده که فلسطین سرزمینی اشغال شده است، افزود: با این حال، شما ملاحظه می‌کنید که بن سلمان و سایر دولتمردان سعودی روی حرف سازمان ملل هم حرف می‌زنند و می‌خواهند سرزمین غصب شده فلسطینی‌ها را به این رژیم جنایت‌کار و کودک کش ببخشند.

این کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل با اشاره به اینکه رفتارها و خطاهای بزرگ سعودی‌ها برای انحراف اذهان جهانیان همچنان ادامه دارد و آنها به آشوب‌ها و اغتشاشات در ایران به‌عنوان ابزاری برای کاهش قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران نگاه می‌کنند.

باهو اضافه کرد: کسانی که خطاهای بزرگ و فاحشی را به‌خصوص مردم مظلوم محوری‌ترین امر جهان اسلام یعنی مسأله فلسطین انجام می‌دهند، امروز از آزادی زنان در ایران دم می‌زنند.

وی تصریح کرد: نه مردم و نه افکار عمومی جهان و منطقه، تلاش برای تقویت آشوب‌ها و ناامنی در منطقه را نمی‌بخشند و قطعاً عکس‌العمل نشان می‌دهند.

این کارشناس ارشد حقوق بین‌الملل با بیان اینکه امروز مردم آگاه هستند و روز به روز شدیدتر مقابل این اقدامات مذبوحانه واکنش نشان می‌دهند، تصریح‌کرد: گرچه در هر جامعه‌ای ممکن است اعتراضاتی وجود داشته باشد، اما این به معنای دامن زدن به آشوب و اغتشاش نیست.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول