اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پنتاگون: رزمایش با سئول و توکیو، پاسخی به موشک‌پرانی کره شمالی بود

وزارت دفاع آمریکا ضمن مخرب و غیرمسئولانه توصیف کردن رفتار کره شمالی، گفت رزمایش‌های نظامی با نیروهای ژاپنی و کره جنوبی در واکنش به آزمایش‌های موشکی مکرر پیونگ‌یانگ بود.

پنتاگون: رزمایش با سئول و توکیو، پاسخی به موشک‌پرانی کره شمالی بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌ها در منطقه شرق آسیا بعد از آزمایش‌های موشکی متعدد کره شمالی، پنتاگون از برگزاری رزمایش با نیروهای مسلح ژاپن و کره جنوبی خبر داد.

«پت رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت: «ناو هواپیمابر ریگان با نیروهای ژاپنی و کره جنوبی تمریناتی را برای مقابله با موشک‌های بالستیک انجام داد».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، رایدر طی نشست خبری در پنتاگون توضیح داد: «رزمایش‌های انجام شده توسط ناو هواپیمابر ریگان در پاسخ به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی انجام شده است».

وی همچنین افزود: «رفتار کره شمالی مخرب و غیرمسئولانه است ولی ما به همکاری با متحدان خود برای نشان دادن تعهد خود به دفاع از آنها (ژاپن و کره جنوبی) ادامه می‌دهیم».

روز پنجشنبه همچنین نیروی هوایی کره شمالی ۱۲ فروند هواپیمای جنگی این کشور را شامل هشت جنگنده و چهار بمب‌افکن در آرایش مخصوصی برای انجام حملات تمرینی هوا به سطح، در حریم هوایی بین دو کره به پرواز درآورد.

بامداد پنجشنبه بود که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد نظامیان پیونگ‌یانگ بار دیگر موشک بالستیک به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده‌اند.

بعد از آن، وزارت خارجه کره شمالی ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در استقرار مجدد ناو هواپیمابر در آب‌های شرق کره جنوبی، گفت شلیک موشک‌های این چند روز، «اقدامات متقابل» در واکنش به رزمایش‌های آمریکا در منطقه است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول