اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، با هدف تثبیت بازار بود

سخنگوی کرملین با بیان اینکه اوپک پلاس سازمانی مسئول است که خواهان ثبات در بازارهای انرژی است، گفت تصمیم اعضای آن برای کاهش تولید نفت نیز با هدف تثبیت بازار جهانی بود.

کرملین: تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، با هدف تثبیت بازار بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) گفت «اوپک پلاس»، سازمانی مسئول است که خواهان ثبات در بازارهای جهانی انرژی است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین درباره تصمیمات این سازمان توضیح داد: «تصمیم اعضای اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، با هدف تثبیت بازار جهانی بود».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه نشست غیررسمی سران کشورهای مستقل همسود در هفتم اکتبر در سن پترزبورگ برگزار خواهد شد، خبر داد: «پوتین قصد ندارد در کنفرانس آب‌وهوای نوامبر در مصر شرکت کند».

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره تحولات حول نشست گاز در خطوط لوله «نورد استریم» گفت: «از طریق کانال های دیپلماتیک به ما اطلاع داده شد که هیچ برنامه‌ای برای دعوت از مسکو برای مشارکت در تحقیقات نشت نورد استریم وجود ندارد».

طبق این گزارش، پسکوف همچنین اعلام کرد که «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال آماده‌سازی سفر به مسکو است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی درباره اذعان سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی به بمب‌گذاری اوکراین در خودروی مشاور رئیس جمهور روسیه که منجر به کشته‌شدن دختر وی در مسکو شد، گفت: «اینکه آمریکایی‌ها به دخالت اوکراین در این حمله اعتراف کردند مثبت است، اما اطلاعات ما از قبل این را گفته بود».

این مقام روس در بخش دیگری از صحبت‌هایش گزارش رسانه‌های غربی مبنی بر فرار ۷۰۰ هزار نفر از جوانان روسی برای امتناع از حضور در بسیج بخشی از نیروهای نظامی را تکذیب کرد.

این در حالی است که پیشتر سخنگوی کاخ سفید با متهم کردن روسیه به استفاده از نفت و گاز طبیعی به عنوان سلاح، گفته بود واشنگتن انتظار دارد با تصمیم عربستان، تولید نفت اوپک پلاس به‌زودی افزایش یابد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول