اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کشف 700 تن اضافه تناژ بار در محورهای سمنان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از کشف 700 تن اضافه تناژ بار در راه‌‌های این استان خبر داد.

کشف 700 تن اضافه تناژ بار در محورهای سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی رجایی‌فرد، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد: با تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان باری در محورهای حوزه استحفاظی استان، در 6 ماه اول سال جاری، 700 تن اضافه تناژ بار کشف شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش هشت درصدی داشته است.

وی افزود: حمل‌ونقل بیش از ظرفیت مجاز یکی از عوامل مهم تخریب رویه آسفالت جاده‌ها و ابنیه فنی است که علاوه بر وارد کردن هزینه‌های فراوان و تخریب جاده، احتمال وقوع تصادفات را برای کاربران جاده و خودروها نیز افزایش می‌دهد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از حضور مستمر گشت‌های نظارتی اداره کل با همکاری پلیس راه استان خبر داد و افزود: کنترل ایمنی بار، ایمنی ناوگان، بارنامه، تجهیزات ایمنی و استانداردهای سلامت فنی وسایل نقلیه کارت هوشمند ازجمله مهم‌ترین شاخص‌ها برای کاهش تخلف و افزایش ضریب ایمنی در جاده‌هاست.

رجایی‌فرد اظهار کرد: استفاده از سامانه‌های هوشمند نظارتی از دیگر راهکارهای کنترل اضافه بار در محورهای مواصلاتی است که در این زمینه جاده‌های استان به چهار دستگاه سامانه هوشمند توزین در حال حرکت تجهیز شده است.

وی گفت: طی 6 ماه ابتدایی سال 1401 بیش از 750 برگ پروانه عبور صادر شده که نسبت به تعداد مجوزهای صادره در بازه زمانی مشابه سال گذشته شاهد افزایش 37 درصدی هستیم.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان خاطرنشان کرد: ناوگان باری که حامل محمولات ترافیکی هستند، باید علاوه بر کنترل شرکت‌های حمل‌ونقل قبل از صدور پروانه عبور توسط همکاران اداره کل بازدید شوند.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول