اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تاکید رئیس جمهور قرقیزستان بر پایبندی بر منشور سازمان ملل متحد

رئیس جمهور قرقیزستان در دیدار هماهنگ کننده جدید سازمان ملل متحد گفت: این کشور به رعایت اهداف و اصول شناخته شده جهانی مندرج در منشور سازمان ملل متحد پایبند خواهد بود.

تاکید رئیس جمهور قرقیزستان بر پایبندی بر منشور سازمان ملل متحد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با «آنت گراو» هماهنگ کننده جدید سازمان ملل متحد در «بیشکک» دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار، گراو استوارنامه خود را به رئیس جمهور قرقیزستان تقدیم کرد.

جباراف با تبریک انتصاب گراو به این سمت، از دفتر سازمان ملل در قرقیزستان به دلیل کمک‌های ارائه شده به این کشور قدردانی کرد.

وی با اشاره به سطح بالای همکاری بین قرقیزستان و آژانس‌های سازمان ملل، در مورد اصلاحات در حال انجام در این کشور مطالبی را بیان کرد.

رئیس جمهور قرقیزستان تأکید کرد که این کشور به رعایت اهداف و اصول شناخته شده جهانی مندرج در منشور سازمان ملل متحد پایبند بوده و خواهد بود.

نماینده سازمان ملل  نیز در این دیدار سی امین سالگرد عضویت قرقیزستان در این سازمان را تبریک گفت و تأکید کرد که این فرصتی منحصر به فرد برای تعمیق و گسترش همکاری‌ها است.

 وی همچنین از ابتکارات قرقیزستان در چارچوب قطعنامه تصویب شده در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر اعلام سال بین المللی توسعه پایدار کوهستانی در سال 2022 و اعلام سال 2022 در قرقیزستان به عنوان سال حفاظت از اکوسیستم‌ها و اقلیم کوهستانی قدردانی کرد.

گراو  بر حمایت سازمان ملل از ارتقای اصلاحات و برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی کشور تحت ریاست جباراف تاکید کرد.

هماهنگ کننده مقیم سیستم سازمان ملل در قرقیزستان با تسلیت به رئیس جمهور قرقیزستان در رابطه با تلفات جانی در نتیجه درگیری در مرز دولتی قرقیزستان و تاجیکستان تصریح کرد: سازمان ملل متحد برای ادامه ارائه خدمات کمک‌های ضروری و فوری به مناطق آسیب دیده منطقه باتکن هم چنان آماده است.

گراو در یک دیدار جداگانه با «نورجهان شیلدا بیکوا» رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات قرقیزستان نیز دیدار کرد.

در این دیدار، تبادل اطلاعات و دیدگاه‌ها در مورد پیشرفت اصلاحات نظام انتخاباتی جمهوری قرقیزستان صورت گرفت.

هماهنگ کننده مقیم جدید سازمان ملل متحد در قرقیزستان، اطلاعاتی در مورد فن آوری‌های مورد استفاده در سیستم انتخاباتی ارائه کرد که اطمینان و شفافیت ثبت نام رای دهندگان، شمارش آرا و اقداماتی را برای تضمین حقوق انتخاباتی افراد دارای معلولیت تضمین می‌کند. 

رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات خاطرنشان کرد: وظایف اولویت دار این کمیسیون در دوره بین انتخاباتی افزایش بیشتر سطح اعتماد به سیستم انتخاباتی و افزایش مشارکت رای دهندگان در انتخابات است.

وی تاکید کرد: ارتقای آگاهی و درک شهروندان از انتخابات به عنوان مهمترین فرآیند اجتماعی-سیاسی توسعه پایدار کشور قلمداد می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول