اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس جمهور لبنان: پرونده ترسیم مرزهای دریایی در مراحل پایانی قرار دارد

رئیس جمهور لبنان با اشاره به اینکه پرونده ترسیم مرزهای دریایی جنوبی در مراحل پایانی قرار دارد، گفت که لبنان به حقوق کامل خود دست خواهد یافت.

رئیس جمهور لبنان: پرونده ترسیم مرزهای دریایی در مراحل پایانی قرار دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الیور ورهلی» کمیسر اتحادیه اروپا در امور همسایگی و توسعه با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان دیدار کرد.

عون در این دیدار گفت که پرونده ترسیم مرزهای دریایی جنوبی به مراحل پایانی رسیده و لبنان پس از آن با اکتشاف گاز و نفت در میادین خود به حقوق کاملش دست پیدا خواهد کرد.

وی افزود که این اقدام به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک خواهد کرد همچنانکه تماس‌ها برای تشکیل دولت جدید طی ماه جاری نیز ادامه دارد و امید است مجلس نمایندگان پیش از ۳۱ اکتبر (۹ آبان) بتواند رئیس جمهور جدید را انتخاب کند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، رئیس جمهور لبنان همچنین حمایت اتحادیه اروپا برای تسهیل بازگشت آوارگان سوری به کشورشان مطابق با برنامه‌های دولت لبنان را خواستار شد و گفت: «طرحی که دولت لبنان تصویب کرده بر فراهم کردن زمینه بازگشت امن و داوطلبانه آوارگان تأکید دارد به خصوص اینکه مسئولان سوری بارها اعلام کرده‌اند که از بازگشت آوارگان استقبال می‌کنند و زمینه لازم را فراهم خواهند کرد».

پیشتر «نجیب میقاتی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفته بود که موضع یکپارچه‌ای در این کشور در خصوص توافق ترسیم مرزهای دریایی به خاطر منافع کشور وجود دارد».

در همین ارتباط «الیاس بوصعب» معاون رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که اصلاحات مورد نظر بیروت درباره پیش‌نویس توافقنامه ترسیم مرزهای مورد اختلاف با رژیم صهیونیستی را به «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان تحویل داده است.(جزئیات بیشتر)

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول