اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کشف ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در خراسان شمالی طی سال جاری

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۴۹۳ کیلو و ۶۲۲ گرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

کشف ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در خراسان شمالی طی سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز سردار مطهری زاده، فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۴۹۳ کیلو و ۶۲۲ گرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است، اظهارکرد: این مقدار کشفیات شامل ۴۷۶ کیلو و ۱۱۱ گرم مواد مخدر سنتی و ۱۷ کیلو و ۵۱۱ گرم مواد مخدر صنعتی بوده است.  

وی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۸۴۸ نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است. 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی ۳۸۷ نفر معتاد نیز دستگیر شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد افزایش داشته است، افزود: در مجموع در این بازه زمانی یک هزار و ۲۳۵ نفر دستگیر که در مقایسه با مدت مشابه ۲۹ درصد افزایش داشته است. 

این مقام ارشد انتظامی در استان با بیان اینکه در این مدت یک هزار و ۳۰۲ مورد طرح پیشگیرانه نیز توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به مرحله اجرا گذاشته شده است، گفت: طرح پاکسازی نقاط آلوده، کنترل محور های مواصلاتی، ارتقاء امنیت، طرح مدارس و... از جمله طرح های اجرا شده در سطح استان بود. 

سردار مطهری زاده با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری ۱۳ مورد عملیات مشترک برون استانی به مرحله اجرا گذاشته شده است، افزود: در این مدت همچنین ۱۴ مورد عملیات درون استانی با حضور مقتدرانه پلیس در سطح استان اجرا شده است. 

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تعداد ۵۳ دستگاه خودرو که در امر حمل و نگهداری مواد مخدر مورد استفاده قرار می گرفت نیز در این مدت توقیف شده است، تصریح کرد: این تعداد خودروی توقیف شده به نسبت سال قبل ۸۲ درصد افزایش داشته است. 

این مقام ارشد انتظامی در استان همچنین با بیان اینکه تعداد ۲ قبضه سلاح نیز از قاچاقچیان مواد مخدر کشف شده، خاطر نشان کرد: در همین مدت تعداد ۲۱ باند مواد مخدر هم متلاشی که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

رئیس پلیس خراسان شمالی در پایان با تقدیر از همکاری خوب مردم با پلیس در رابطه با تداوم و ارتقاء امنیت پایدار در سطح استان، یاد آور شد: هرگز اجازه نخواهیم داد تا سوداگران مرگ سلامت جامعه را مختل کنند و انتظاری که از مردم عزیز داریم این است که ضمن همکاری مستمر با پلیس، در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. 

 پایان پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول