اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معاهدات پیوستن مناطق شرق اوکراین در شورای فدراسیون روسیه تصویب شد

«شورای فدراسیون» روسیه در گام بعدی فرآیند الحاق چهار منطقه شرق اوکراین به خاک این کشور، معاهدات پیوستن این مناطق را تصویب کرد.

معاهدات پیوستن مناطق شرق اوکراین در شورای فدراسیون روسیه تصویب شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  شورای فدراسیون روسیه، مجلس علیای پارلمان این کشور، معاهدات پیوستن چهار منطقه «جمهوری خلق دونتسک»، «جمهوری خلق لوهانسک»، «خرسون» و «زاپوریژیا» به خاک روسیه را تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، روز دوشنبه «مجلس دومای دولتی» که مجلس سفلای پارلمان روسیه است اسناد پیوستن این مناطق به روسیه را تصویب کرده بود.

مردم این چهار منطقه در همه‌پرسی‌هایی که در ماه سپتامبر در آنها برگزار شد با اکثریت قاطع آرا به پیوستن به روسیه رای مثبت دادند.

روز سه‌شنبه همچنین پارلمان‌های جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک هم به تصویب توافقات الحاق به روسیه رای دادند.

«دیمیتری مدودف»، معاون رئیس «شورای امنیت» روسیه و رئیس جمهور سابق این کشور، نتایج همه‌پرسی‌های برگزار شده در این چهار منطقه را واضح و روشن خوانده و خطاب به آنها گفت: «به روسیه خوش آمدید.»

بعد از این همه‌پرسی‌ها ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به همراه سران این چهار منطقه در مراسمی در کرملین توافقات مربوط به پیوستن آنها به خاک روسیه را امضا کردند.

رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی در این مراسم تاکید کرد، مردم این مناطق «صراحتا انتخاب خودشان را اعلام کردند و برای همیشه شهروندان کشور ما شدند.»

پوتین بیان کرد، مسکو از هر ابزاری برای محافظت از آنها استفاده خواهد کرد.

آمریکا، اتحادیه اروپا و متحدانشان از به رسمیت شناختن این همه‌پرسی‌ها به رغم نتایج اعلام شده خودداری کرده و وعده اعطای کمک‌های نظامی بیشتر به کی‌یف را دادند.

جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک در سال ۲۰۱۴ بعد از وقوع یک کودتا تحت حمایت غربی‌ها در کی‌یف استقلالشان را اعلام کردند. از آن زمان به بعد، دولت اوکراین جنگی را علیه مردم مناطق «دونباس» به راه انداخت که هزاران کشته برجای گذاشت.

روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در واکنش به حملات مداوم اوکراین علیه دونتسک و لوهانسک عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول