اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

استاد دانشگاه تربیت مدرس: حفظ اقتدار نیروی انتظامی مطالبه مردم است

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه حفظ اقتدار نیروی انتظامی، مطالبه مردم است، گفت: در همه کشورها تامین و حفظ امنیت و نظم جزو اولویت‌هااست.

استاد دانشگاه تربیت مدرس: حفظ اقتدار نیروی انتظامی مطالبه مردم است

جلیل دارا عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با قدردانی از عملکرد نیروی انتظامی در حوادث اخیر اظهار کرد: نیروی انتظامی ما به عنوان یک نهاد تامین کننده امنیت در کشور مانند خیلی از کشورهای دیگر در این ایام، ماموریت خود را به خوبی انجام داد و در خیلی از موارد نیز در حق این نهاد اجحاف شد.

وی افزود: به نظر من مجموعا عملکرد نیروی انتظامی در اتفاقات اخیر، مثبت بوده زیرا حفظ اقتدار نیروی انتظامی، تقاضای مردم است. چرا که در همه جای دنیا تامین امنیت، حفظ امنیت و نظم جزو اولویت ها و مباحث مربوط به توسعه است. اساسا هر کشوری بخواهد توسعه و پیشرفت پیدا کند، زیر سایه امنیت این اتفاق می افتد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: نیروی انتظامی در کشور ما جزو نهادهایی است که در ناآرامی ها و اغتشاشات تلاش های زیادی برای برقراری آرامش و امنیت مردم می کند و در خیلی موارد حتی افرادی از این مجموعه جان خود را فدا می کنند.

دارا تاکید کرد: این تقاضای مردم است که نهادی مثل نیروی انتظامی در مقابل اغتشاشگران بایستد. کسانی که به اموال و جان مردم دست اندازی کردند، باید تقاص پس بدهند و در دادگاه های صالح نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس افزود: برای مردم مشخص شد که اغتشاشات اخیر همچون فتنه های گذشته،‌ بصورت از پیش تعیین شده رخ داد و از قبل دشمن به دنبال اختلال در نظم و امنیت کشور بود.

وی اظهار کرد: بحمدالله مردم در صحنه اند و در شهرهای مختلف نشان دادند که هرگز اغتشاشات،‌ پذیرفته نیست و مردم نشان دادند حامی مجموعه نیروی انتظامی به عنوان حافظ امنیت عمومی هستند.

دارا با اشاره به اینکه همان افرادی که مدعی بودند نیروی انتظامی دست به خشونت زده،‌ خودشان خشن ترین اعمال را انجام دادند،گفت: کافی بود همین اقدامات خشونت آمیزی که یکسری افراد فرصت طلب و فریب خورده انجام می دهند، توسط کسانی دیگر بر سر خودشان می آمد. همین ها معترض می شدند که چرا نیروی انتظامی  کاری نمی کند و نمی تواند امنیت را برقرار کند؟

وی با طرح این سوال که چه کسانی اهمیت وجود امنیت را لمس می کنند؟ گفت: کسانی که در این وقایع صدمه دیده اند که اتفاقا خیلی از آنها افرادی هستند که اصلا حضور در اتفاقات اخیر نداشته اند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به تبلیغات رسانه های معاند برای تضعیف نیروهای حافظ امنیت، گفت: اگر به همان کشورهای به اصطلاح توسعه یافته نگاه کنیم، انواع و اقسام خشونت ها در آنها اتفاق می افتد. در همین کشور آمریکا هفته ای نیست که اتفاق خشونت آمیزی را نبینیم.

وی تاکید کرد: جواب خشونت این نیست که بایستیم و تماشا کنیم. وقتی اقدامات خشونت آمیز منجر به این می شود که جان مردم مورد تهدید قرار بگیرد، نیروی انتظامی موظف است که برخورد کند و اگر در جایی کم کاری شود، خود مردم معترض خواهند بود که چرا اقتداری شکل نمی گیرد.

دارا در ادامه با اشاره این مسئله که برخی افراد از طرح خشونت توسط پلیس،‌ به دنبال اهداف و مسائل دیگری هستند، گفت: این داستان را در سال 88 نیز دیدیم که چگونه همین اتفاقات به نوع دیگری با توهین به ساحت سیدالشهدا (ع) رخ داد. اعتقاد دارم که بسیاری از مردم این موارد را تحمل نمی کنند و این را در راهپیمایی های خود نشان دادند و مردم اجازه نمی دهند به ارزش ها و مقدسات اهانت شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی برای تامین امنیت باید در صحنه باشد، اظهار داشت: این مورد در همه جای دنیا پذیرفته شده که نیروهای تامین کننده امنیت این اختیار را دارند تا برای تامین امنیت جان و مال مردم در میدان باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول