اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ترویج مفاهیم نهج‌البلاغه، راه‌حل بسیاری از مسائل جامعه است

مدیر موسسه نور نهج البلاغه استان اصفهان با تأکید بر اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اگر مفاهیم نهج‌البلاغه در جامعه رواج پیدا کند بسیاری از مسائل حل خواهد شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران با قرآن و نهج‌البلاغه آغاز شد و ادامه مسیر آن نیز جز با این دو مورد ممکن نیست.

ترویج مفاهیم نهج‌البلاغه، راه‌حل بسیاری از مسائل جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام علی اصغر بیگی مدیر موسسه نور نهج البلاغه استان اصفهان عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اصفهان، با تأکید بر اینکه جامعه امروز بیش‌تر از هر زمانی نیاز به نهج‌البلاغه دارد، اظهار داشت:  طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اگر مفاهیم نهج‌البلاغه در جامعه رواج پیدا کند بسیاری از مسائل حل خواهد شد؛ انقلاب اسلامی ایران با قرآن و نهج‌البلاغه آغاز شد و ادامه مسیر آن نیز جز با این دو مورد ممکن نیست.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های نهج‌البلاغه از جمله فصاحت و بلاغت و گوناگونی مطالب آن تأکید کرد:  لازم است مسؤولان دستگاه‌های مختلف انس خود را بانهج‌البلاغه بیش‌تر کنند.

بیگی با تأکید بر طرح عملیاتی نمودن توسعه و ترویج مفاهیم نهج‌البلاغه با معیارهای منشور اخلاقی و اخلاق حرفه‌ای کارگزاران نظام عنوان کرد:  این طرح با هماهنگی سازمان بازرسی و مدیریت برنامه‌ریزی استان و قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم مطرح و از حدود یک سال قبل آغاز شده است.

مدیر موسسه نور نهج البلاغه استان اصفهان با بیان اینکه از دیگر اقدامات انجام شده استخراج نظام‌نامه موضوعات نهج‌البلاغه برای دانشجویان و طلاب است، یادآور شد: در مشهد مقدس ۲۰ هزار پایان‌نامه در خصوص نهج‌البلاغه کار شده و کتابخانه تخصصی نهج‌البلاغه نیز دارند اما هنوز این اتفاق در اصفهان رقم نخورده است.

وی با بیان اینکه طرح یکشنبه‌های نهج‌البلاغه‌ای در مساجد کل استان پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: از دیگر بخش‌های مهم مبخش نظامی و انتظامی است که در این راستا سال گذشته تمام کلانتری‌ها آموزش‌های خاصی داشتند و در امور نظامی نیز طرح‌هایی پیش‌بینی شده است.

ارتقا امنیت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات از نکات ضروری برای دستگاه‌های مختلف است

همچنین در ادامه این جلسه محمد اکبریان، مدیر مرکز راهبردی افتای اصفهان با بیان اینکه طبق دستور استاندار در خصوص ارتقا امنیت زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و صنعتی جلسات مختلفی برگزار شد، اظهار داشت: پس از مصوبه شورای اداری استان در ۱۱ تیر، برای مدیران فناوری اطلاعات و حراست دستگاه‌ها در تاریخ ۲۲ تیر جلسه‌ای عمومی با هدف تحقق مصوبه و توجیه پرسشنامه مخاطرات ویژه برگزار شد.

وی با بیان اینکه درپرسشنامه مخاطرات ویژه، ۲۵ نقطه شکست از زیرساخت‌های فناوری اطلاعات برای دستگاه‌ها تعریف شد، افزود: همچنین به مدیران دستگاه‌ها فرصتی یک هفته‌ای داده شد تا نسبت به معرفی کمیته و کارگروه امنیت فناوری اطلاعات اقدام کنند و پس از آن نیز در ۲۵ تیر مکاتباتی با دستگاه‌ها داشتیم که طی آن پرسشنامه مخاطرات ویژه را برای آن‌ها ارسال و در این پرسشنامه مجدداً برای معرفی کمیته مذکور تأکید شد.

اکبریان پیرامون آمار اعلام مشخصات از سمت دستگاه‌های مختلف عنوان کرد: از ۶٠ دستگاه هدف ۳۹ دستگاه، اطلاعات خود را ارسال کردند، در زمینه پرسشنامه مخاطرات ویژه در محیط‌های صنعتی نیز از ۱۹ دستگاه، ۵ دستگاه پرسشنامه را تکمیل کردند همچنین در خصوص تشکیل و اعلام اعضای کمیته فناوری اطلاعات هم ۲۵ دستگاه اسامی را اعلام کرده و ۳۶ دستگاه این کار را انجام ندادند.

مدیر مرکز راهبردی افتای اصفهان با بیان اینکه در این مدت ۲۲٠ تماس تلفنی با حراست‌ها و مدیران فناوری اطلاعات داشتیم و در ادامه به نتایجی رسیدیم، افزود: با پیگری‌های انجام شده متوجه شدیم دستگاها در دانش امنیت فناوری اطلاعات ضعیت هستند و در این راستا نیازمند مدلی بودیم تا برخی موارد برای دستگاه‌ها روشن شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است دستگاه‌ها در راستای بقای خود به دو مسأله بازیابی پس از حادثه و تداوم کسب و کار توجه کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول