اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس مدیر سابق سازمان جهاد کشاورزی را به تضییع بیت المال متهم کرد

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی ضمن متهم کردن مدیر سابق سازمان جهاد کشاورزی گفت: این سازمان هیچ حرکت جهادی و انقلابی در حمایت از قشر آسیب پذیر کشاورز و دامدار انجام نداده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس مدیر سابق سازمان جهاد کشاورزی را به تضییع بیت المال متهم کرد

امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در صحن‌علنی مجلس شورای اسلامی در نطقی تقاضای تحقیق و تفحص از جهاد کشاورزی گلستان داشتم و معتقدم مدیریت سابق این سازمان ناتوان، بی تدبیر بوده و اموال بیت المال در این سازمان را تضییع کرده است.

وی با بیان اینکه این سازمان تنها نام مبارک جهاد را یدک می کشد بیان کرد: این سازمان تنها نام مبارک جهاد را یدک کشیده و هیچگونه حرکت جهادی و انقلابی در راستای حمایت از قشر اسیب پدیر دامداران و کشاورزان ندارد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:دولت سیزدهم دوره حسابرسی بوده و دوره بخور بخور تمام شده و باید پاسخگو باشد.
وی ادامه داد: با وجود اینکه انتظار می رود این سازمان عریض و طویل پشتیبان کشاورزان و دامداران باشد اما متاسفانه این انتطار به یاس و ناامیدی تبدیل شده است.

شادمهر عدم تعادل قیمت دام زنده را به سبب مدیریت سوء و رانت خواری این سازمان دانست و گفت: اگر امروز دچار عدم تعادل قیمت دام زنده و کاهش آن، رشد فزاینده هزینه نگهداری دام بوده به طوری که دامداران مجبور به فروش دام خود شدند، اگر راندمان تولید گندم و جو و دیگر محصولات کشاورزی رشد قابل توجهی نداشته و شاهد گرانی کود و سم هستیم یا قیمت خاویار، شیلات و میگو رو به افول بوده در نتیجه سیاست های غلط، امارهای کذب، رانت خواری و مدیریت سوء و ناکارآمد سازمان جهاد کشاورزی گلستان است.

وی بیان کرد: روزگاری گلستان قطب کشاورزی بوده و در پنج نوع محصولات استراتزیک رتبه نخست تا پنجم و در ۱۵ نوع محصول تولیدی رتبه دهم تا پانزدهم را در کشور داشته و به دلیل کشت فراوان پنبه این منطقه به سرزمین طلای سفید مشهور بود اما امروز به سبب سوء مدیریت و ناکارامدی مدیریت جهاد کشاورزی گلستان در مطالعات ضعیف و غیرکارشناسانه در بخش های زهکشی اراضی، شکست طرح ها و پروژه ها به خاطر مدیریت نامناسب، انحرافات موجود به استناد دیوان عالی محاسبات، ارایه گزارشات و امار غلط و کذب، توزیع ناعادلانه نهاده های دامی و غیره رو به نابودی است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به استاندار اسبق واگذار شده و این سازمان در صدور مجوز کارخانجات آلاینده از قوانین محیط زیستی تخطی نموده و از فرصت ها سوء استفاده و در پرونده ها اعمال نفوذ کرده و تسهیلات بانکی را برای افراد خاص حیف و میل نموده است.

وی ابراز کرد: تبدیل کاربری محصولات تجاری به صنعتی، تخصیص صوری به افراد خاص، هدر دادن بیت المال، انجام قراردادهای صوری،اختلاس، زدوبند، قاچاق، زمین خواری، ویژه خواری، ایجاد رانت و رانت خواری، استخدام فامیلی و غیره از جمله تخلفات عدیده این سازمان است.

شادمهر گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری باید دست مفسدان و سوء استفاده کنندگان از امکانات قطع نشود و امتیاز طلبان و زیاده خواهان پرمدعا طردنشود مردم در جامعه احساس ناامنی کرده و مسیرهای غیرقانونی باز شده و دیگران هم‌تشویق خواهند شد.

وی در مورد تضییع حقوق مردم در نوار مرزی گفت: حقوق مردم اینچه برون در نوار مرزی گنبدکاووس در مناقصه صوری با اعلام برنده شدن شرکت اب و سد تضییع شده و در منطقه کرند نیز تخلفات عدیده ای ۱۰۰ میلیارد تومانی و ۳۶۰ میلیارد تومانی صورت گرفته است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: زهکشی اراضی در این منطقه به استناد گزارش مرکز استراتژیک ریاست جمهوری نامرغوب بوده و قراردادهای کذب با شرکت ها انجام شده که این عوامل همگی نقش ویرانگر این سازمان را در گلستان محرز می کند.

وی ادامه داد: به اختلاس ۱۰۰ میلیارد تومانی گندم و جو، فاکتورسازی و سندسازی جعلی می‌توان اشاره کرد که مهمترین تخلف آن جعل سند و فاکتورسازی ۲۰ میلیارد با شرکت های نقشاب گستر ساری است. اختلاس سه میلیارد تومانی، پرونده پولشویی برای خرید نهاده های فاسد دامی،زدوبندهای معاون دام این سازمان، پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال، زدوبند در پرونده صندوق کارکنان نظام مهندسی، هزاران قاچاق سوخت شرکت مایان، پرونده تخلفات شرکت نفت نقشاب گستر، زمین خواری ۳۰۰ هکتاری و غیره از جمله تخلفات این سازمان بوده که در دادگاه در حال پیگیری است.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول