اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

استاد اقتصاد: ثمره اغتشاش چیزی نیست جز سلب امنیت و تعطیلی کسب و کار

یک استاد اقتصاد با بیان اینکه اغتشاش و آشوب کسب و کارها را به تعطیلی می‌کشاند، گفت: اغتشاش و ناآرامی روی جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز تاثیر منفی خواهد داشت چراکه در چنین شرایطی کمتر کسی رغبت به سرمایه‌گذاری دارد.

استاد اقتصاد: ثمره اغتشاش چیزی نیست جز سلب امنیت و تعطیلی کسب و کار

الهام فرزانگان استاد اقتصاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه دشمن با تحریم اقتصادی کشور و ایجاد اغتشاش درصدد دستیابی به اهداف خود است، اظهار کرد: ایجاد آشوب و ناآرامی در جامعه باعث تعطیلی کسب و کار و آسیب دیدن معیشت مردم می‌شود.

وی به دیگر تبعات منفی خشونت و اغتشاش اشاره کرد و گفت: آشوب و نا آرامی‌ها به دلیل خارج شدن سرمایه از بورس اثر منفی روی آن می‌گذارد و نزول شاخص بورس را به همراه دارد و همین مساله باعث زیان به سرمایه‌گذاران و در نهایت رکود آن می‌شود.

این استاد اقتصاد با بیان اینکه سازمان بورس در اقتصاد تاثیرگذار است و هر گونه رکود در آن باعث تبعات منفی بر اقتصاد کشور می‌شود، افزود: اغتشاش و ناآرامی روی جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز تاثیر منفی خواهد داشت چراکه در چنین شرایطی کمتر کسی رغبت به سرمایه‌گذاری دارد.

فرزانگان کنترل شرایط و بازی نکردن در زمین دشمن را راهکار مناسب برای مقابله با دسیسه دشمن دانست و ادامه داد: باید فرهنگ گفت‌وگو تقویت شود تا اگر اعتراضی هم است به شیوه مسالمت‌آمیز مطرح و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نیز باید احساسات خود را کنترل کنند تا اقدام ناخواسته آنها منجر به خشونت و یا تداوم آن در سطح جامعه نشود، عنوان کرد: باید ابتدا از صحت اتفاقی را مطمئن شد و بعد از آن اعتراض کرد آن هم به شیوه درست نه با تخریب اموال عمومی و سلب آرامش از مردم.

انتهای پیام/ 3140/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول