اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

وجود ۸ هزار شغل مزاحم در کرمانشاه/ استاندار: برنامه ساماندهی صنوف مزاحم سریع‌تر اجرا شود

استاندار کرمانشاه در اجرای جهادی طرح انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده از بافت درون به پیرامون شهر کرمانشاه تأکید کرد و خواستار مشارکت بیشتر برای تحقق آن شد.

وجود ۸ هزار شغل مزاحم در کرمانشاه/ استاندار: برنامه ساماندهی صنوف مزاحم سریع‌تر اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حدود یک دهه است که خبر انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده از بافت درون به پیرامون شهر کرمانشاه مطرح شده، اما همچنان در حد مکاتبه و قول و قرارهای جلسات باقی‌مانده است.

این در حالی‌ست که متولیان اتاق اصناف می‌گویند، حدود ۸ هزار مشاغل مزاحم در مرکز استان وجود دارد که اگر جمع‌آوری و ساماندهی شود راه برای اشتغال ۲۴ هزار نفر فراهم می‌شود.

بررسی این طرح در سال‌های گذشته نشان می‌دهد جانمایی و تأمین زمین مناسب برای انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده نخستین چالش پیش‌روی این طرح است.

بهمن امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه امروز در جلسه‌ای که به همین منظور برگزار شده بود در اجرای جهادی این طرح تأکید کرده و خواستار مشارکت بیشتر برای تحقق آن شد.

وی افزود: اگر مشکل تأمین زمین است اعلام کنید تا تأمین کنیم، هرگونه مصوبه و هر کمکی که در این زمینه نیاز است انجام خواهیم داد تا زودتر این طرح به ثمر برسد.

استاندار کرمانشاه گفت: پیوست قانونی اقدام به زیباسازی هنگام صدور پروانه برای اصناف می‌تواند از نابسمانی آتی در این حوزه پیشگیری کند.

وی گفت: با کمک اماکن یک پیوست کمک به زیباسازی شهر به اتحادیه‌ها داده شود تا هنگامی که قصد صدور پروانه برای کسب‌وکار دارند، الزامات را بیان کنند.

متولیان اتاق اصناف بارها اعلام کردند، که اگر شهرداری زمین مورد نیاز را جانمایی و تحویل دهد اصناف خود آماده ساخت و ساز هستند.

تاکنون ۱۷ اتحادیه که واحدهای صنفی آن‌ها باید به خارج شهر منتقل شود شناسایی شده، بارفروشان، پروفیل‌کاران، عمده‌فروشان، تعمیرکاران خودرو و نمایشگاه خودروهای سبک و سنگین از شمار این واحدها هستند.

برای انجام کامل و استاندارد طرح جابجایی مشاغل مزاحم ابتدا باید زیرساخت‌ها و تأسیسات زیربنایی در محله مورد نظر تأمین شود، چرا که انتقال این مشاغل بدون تأمین زیرساخت نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکلات دیگری به بخش کسب و کار شهر تحمیل خواهد کرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول