اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نویسنده همدانی: انتظار مردم از هنرمندان عقلانیت و کنترل هیجانات است

نویسنده و فعال فرهنگی همدان با بیان اینکه انتظار مردم از هنرمندان عقلانیت و کنترل هیجانات است گفت: برای هر فرد وطن‌پرستی موضوع دشمنی دشمن مشخص است، آنها برای اینکه قدرت و ابهت ما را بشکنند، همیشه سعی داشتند ایران کوچک و کوچکتر شود، همانطور که در دوران برخی از شاهان گذشته موفق شدند بخش‌هایی از کشور را بگیرند مانند بحرین.

نویسنده همدانی: انتظار مردم از هنرمندان عقلانیت و کنترل هیجانات است

مهدی سماوات، نویسنده و فعال فرهنگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان در رابطه با وقایع اخیر در کشور اظهار کرد: در مورد بازی‌های رسانه‌ای و موضع‌گیری‌هایی که برخی افراد و سلبریتی‌ها انجام دادند، باید به این نکته اساسی توجه کنیم که انسان باید در هر حالی از عقل خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه باید همواره به این آیه قرآن مبنی بر اینکه «اگر خبری توسط یک فاسق مخابره شد ابتدا تحقیق کنید و سپس بپذیرید» توجه شود گفت: به نظر من شعله همه این آتش‌هایی که به دامن ملت و بیت‌المال افتاد بر این اساس بود که برخی چشم بسته یک سری مطالب را قبول کردند آن هم از کسانی که دشمنی آنها با ما محرز و بعضا فسق آنها علنی بود.

این نویسنده همدانی با تأکید بر اینکه برای قضاوت درباره کسی یا اتفاقی باید ابتدا در مور صحت و سقم آن ادعا تحقیق شود و عقلانیت نیز در همین موضوع است گفت: حتی اگر دلیل هم مشخص می‌شد، هیچ کدام از این بازخوردهایی که رخ داد، مناسب با مسأله‌ای که باعث شروع اغتشاش شد، نبود.

سماوات افزود: حتی اگر به فرض محال حرف دشمن درست بود که البته هیچ سندی بر این ادعا نداریم، نباید برای جبران  فوت این خانم جوان که ما نیز از این اتفاق متأثر هستیم؛ به یک خانم دیگر و یا به مال مردم تعرض شود و یا جان‌ کسان دیگر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: برای هر فرد وطن‌پرستی که این مهم جزئی از ایمان هم هست، موضوع دشمنی دشمن مشخص است، آنها برای اینکه قدرت و ابهت ما را بشکنند، همیشه سعی داشتند ایران کوچک و کوچکتر شود، همانطور که در دوران برخی از شاهان گذشته موفق شدند بخش‌هایی از کشور را بگیرند مانند بحرین.

این نویسنده همدانی یادآور شد: شکر خدا دشمنان تا امروز هر چه سعی کردند از وسعت ایران بکاهند و بین مردم جدایی بیندازند، موفق نشدند اگرچه بروز این اتفاقات یک هشدار است که همیشه باید به تمامیت ارضی خود توجه کنیم، هرکس می‌خواهد ایران و مردم آن را از هم جدا کند حتماً دشمنی بزرگی با این مرز و بوم دارد و ما نباید در زمین آنها بازی کنیم.

سماوات ادامه داد: خلاصه بگویم این عکس‌العمل‌ها که موجب اغتشاش شد را متناسب با مسأله آغازین نمی‌دانیم، متناسب با هیچ اعتراضی نمی‌دانم، چراکه وقتی قشری اعتراضی دارند، آن را به شکلی انجام می‌دهند که نتیجه‌ای در بر داشته باشد، اغتشاش که که هیچ نتیجه مثبتی ندارند و سخت است باور آن که مردم اعتراض خود را این گونه نشان دهند!.

وی با تاکید بر اینکه فکر نمی‌کنم هیچ فرد سالمی دنبال اغتشاش باشد گفت: اگرچه ممکن است فردی در یک بازی بیفتد و فریب بخورد اما اگر بر مبنای عقلانیت رفتار کند باید از موضوع آگاه شود.

این نویسنده با بیان اینکه مردم ایران می‌دانند «اعتراض» با «اغتشاش» متفاوت است گفت: در اعتراض کسی دنبال خراب کردن اموال و تعرض به جان و مال مردم نیست اما در اغتشاش بالعکس هیچ چیز اهمیتی ندارد و امنیت مردم نشانه می‌رود.

سماوات با تأکید بر اینکه باید امکانی نیز برای اعتراض مسالمت‌آمیز مردم مهیا شود در پایان سخنانش گفت: مردم از ما هنرمندان و اصحاب فرهنگ انتظار عقلانیت دارند و اینکه بهتر از دیگران هیجانات خود را کنترل کرده و بر اساس منطق رفتار کنند.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول