اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فارس من| الزام هزینه‌کرد درآمد جدید مخابرات در زیرساخت/ وزارت ارتباطات بر محل مصرف مبالغ نظارت کند

سردبیر فارس من می‌گوید: اکنون که قرار است ماهیانه مبلغی ثابت با عنوان خدمات مکالمه صوتی با توجیه توسعه زیرساخت مخابرات از همه مشترکان اخذ شود، بهتر است این مبلغ توسط وزارت ارتباطات طبق برنامه توسعه در اختیار مخابرات قرار داده شود.

فارس من| الزام هزینه‌کرد درآمد جدید مخابرات در زیرساخت/ وزارت ارتباطات بر محل مصرف مبالغ نظارت کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه بر لزوم توسعه زیرساخت‌های مخابراتی با هزینه خدمات مکالمه صوتی تاکید کرده اند.

سردبیر این سوژه در توضیح مطالبه خود به خبرنگار فارس، گفت:‌ اخیرا مقرر شده که مبلغ ماهیانه جدیدی بابت خدمات مکالمه صوتی در قبوض تلفن ثابت از مردم دریافت شود.

وی ادامه داد: در توجیه اضافه شدن این هزینه گفته شده که این مبلغ قرار است صرف توسعه زیرساخت‌های شرکت مخابرات ایران شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی است و تامین هزینه های توسعه آن از جیب مردم و مشترکان محل ابهام است.

سردبیر این سوژه فارس من اضافه کرد: اکنون که این تصمیم گرفته شده است پس باید این مبلغ که با عنوان هزینه توسعه از مردم دریافت می شود به صورت مستقیم در اختیار مخابرات قرار نگیرد تا محل هزینه کرد آن مشخص باشد.

وی گفت: بهتر است این مبالغ با نظارت مستقیم نهادهای قانونگذار از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طبق برنامه توسعه زیرساخت‌های شرکت مخابرات به این شرکت پرداخت شود.

*وزارت ارتباطات برای ضمانت اجرای تعهدات توسط اپراتور ابزار دارد

همین موضوع را از معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جویا شده ایم و پرسیده ایم اگر درآمد حاصل صرف توسعه زیرساخت نشود تکلیف چیست؟

صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم افزایش تعرفه برای مخابرات گفت: تداوم خدمت به مردم نیازمند سرمایه گذاری دائم و پایدار بودن درآمد شرکت ها است. درآمد گاهی با خدمات جدید اپراتور حاصل می‌ شود و گاهی نیازمند اصلاح تعرفه ها است.

وی گفت: شورای رقابت تاکید کرده که هر درآمدی که از اصلاح تعرفه‌ ها برای مخابرات حاصل شد باید صرف توسعه شود. ما هم باید تعهداتی از مخابرات بگیریم. رگولاتوری از طرف وزارت ارتباطات، مکانیزم افزایش مشروط تعرفه را به گونه ای تعریف می کند که ضمانت اجرا داشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول