اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دشمن به قدرت فضای مجازی پی برده است/ شناسایی ۲۲۰ هزار موقوفه

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امروز اگر گروهک منافقین در کشوری در سوله‌های بزرگ سلاح‌های خود را زمین گذاشته و در پشت رایانه قرار می‌گیرد و شروع به نشر و توزیع وسیع مطالب جعلی و دروغ می‌کند به قدرت این فضا پی برده‌اند.

دشمن به قدرت فضای مجازی پی برده است/ شناسایی ۲۲۰ هزار موقوفه

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حمید مجیدی مهر و آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان مرکزی و همایش یاوران وقف در اراک اظهار کرد: اگر امروز سازمان اوقاف و حوزه نشر معارف دینی به خود می‌بالد به برکت واقفان است.

وی با بیان اینکه در مجموعه اوقاف بیش از ۲۲۰ هزار موقوفه تا به امروز شناسایی شده که این ظرفیت عظیمی را در اختیار کشور قرار داده است افزود: حدود ۷۵ درصد کل موقوفات به عزاداری امام حسین(ع) تعلق دارد.

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه نیات واقفان در وقف متنوع است ادامه داد: در برخی شهرستان‌ها موقوفاتی برای خرید کفش زائران امام رضا (ع) وجود دارد.

مجیدی مهر خاطرنشان کرد: امروز واقفینی هستند که اموال خود را در نشر معارف قرآن و اهل بیت در فضای مجازی وقف کردند.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور  و تاثیر منفی فضای مجازی اضافه کرد: امروز اگر گروهک منافقین در کشوری در سوله‌های بزرگ سلاح‌های خود را زمین می‌گذارند و در پشت رایانه قرار می‌گیرند و شروع به نشر و توزیع وسیع مطالب جعلی و دروغ می‌کنند به قدرت این فضا پی برده‌اند.

رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: اما ما در فضای مجازی چه کردیم و در کجای این نقشه بزرگ مجازی ایستاده‌ایم و جایگاه جامعه قرآنی کجاست؟

مجیدی مهر گفت:  صرف دادن یک بیانیه برای حمایت از نیروی انتظامی، آیا وظیفه و  رسالت جامعه قرآنی همین است؟ اگر بیانیه‌ای صادر کنیم و در ابتدای چند آیه قرآنی بیاوریم آیا تمام رسالت جامعه قرآنی این است؟ این‌ها مهم است اما تمام کار نیست.

وی افزود: همه ما در فضای مجازی فعال هستیم اما آیا جامعه قرآنی در صفحه خود در فضای مجازی به‌جز اطلاعیه‌ها و... اساساً چه کرده است و چقدر توانسته دنبال کننده مؤثر را با تعالیم قرآن همراه کند؟

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان مسابقات قرانی اظهار کرد: تعداد ثبت نامی‌ها ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد راه‌یافتگان به مرحله مقدمات کشوری ۱۲ نفر بوده و سهمیه راه‌یافتگان نیز ۲ برابر شده است افزود: همایش سراسری حافظان قران کریم در فصل پایانی در استان مرکزی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به حادث شدن معجزه قرن در استان تصریح کرد: تشکیل و راه‌اندازی بنیاد بین‌المللی کربلایی کاظم ساروقی در استان به عنوان معجزه قرن در دست اقدام است که امیدواریم نقطه عطفی در فعالیت‌های قرآنی باشد.

واحدی ادامه داد: تأسیس مراکز افق در کنار بقاع متبرکه با هدف ارائه خدمات در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی، طبخ و توزیع ۳۴۵ هزار وعده غذایی گرم به ارزش ۱۰ میلیارد تومان از محل موقوفات منطبق و مشارکت خیرین که محوریت با این مراکز بوده، راه‌اندازی ۱۲ کارگاه در قالب طرح «شمیم خدمت» با محوریت امامزادگان و اشتغال‌زایی ۲۱۰ به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر غیرمستقیم اهدای ۸۵ مورد جهیزیه به ارزش ۲۱ میلیارد ریال در قالب طرح پیوند آسمانی به زوج‌های جوان از محل موقوفات و کمک خیرین، اجرای طرح مهر تندرستی به منظور کمک به بیماران نیازمند و پرداخت کمک‌هزینه دارو به ارزش ۱۵ میلیارد ریال بخش دیگری از اقدامات بوده است.

وی عنوان کرد: در موکب‌هایی که به همت اوقاف استان در مسیر پیاده‌روی اربعین برپا شد  ۵۰ خادم حضور داشتند که علاوه بر توزیع غذا، از محل موقوفات ۱۰۰ هزار لیوان آب‌معدنی میان زائران در داخل عراق و ۹۰ هزار بطری نیز در مرز مهران توزیع کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: طرح مهر تحصیلی همزمان با آغاز و بازگشایی مدارس توسط این اداره کل اجرا می‌شود که طی آن با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه بسته‌های تحصیلی مورد نیاز به تعداد یک هزار و ۱۱۶ بسته به ارزش سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تهیه و میان دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

در پایان این همایش از برترین‌های مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، واقفان خیراندیش و خبرنگاران فعال حوزه وقف استان مرکزی با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول