اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

هیات فوتبال خوزستان موروثی می‌شود؟/ رئیس فدراسیون فوتبال در رویای بازگشت تخت و تاج با دوستان قدیمی

رئیس فدراسیون فوتبال و بعضی از اعضای هیئت رئیسه سه شنبه هفته گذشته چراغ خاموش به اهواز سفر کردند و جلسه‌ای با عبدالکاظم طالقانی یکی از کاندیداهای ریاست بر هیئت فوتبال خوزستان برگزار کردند.

هیات فوتبال خوزستان موروثی می‌شود؟/ رئیس فدراسیون فوتبال در رویای بازگشت تخت و تاج با دوستان قدیمی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهدی تاج پس از دوری سه ساله از فدراسیون فوتبال سرانجام در انتخاباتی پر حاشیه و یک سویه در هشت شهریورماه به این فدراسیون بازگشت.

حضور مهدی محمد نبی و منصور قنبرزاده در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خبر از بازگشت تاج و تخت به هیئت رئیسه سابق می‌داد اما تاج و دوستان قانع به این کرسی‌ها نبودند و خیلی زود به سراغ یاران سابق رفتند.

در روزهای گذشته خبرهایی درباره برگزاری انتخابات رؤوسای هیئت‌های خوزستان، فارس و لرستان در حالی منتشر شد که متولیان ورزش و هیئت فوتبال در این سه استان از آماده نبودن شرایط برگزاری مجمع خبر دادند.

هیئت‌های موروثی

عبدالعظیم آل کثیر سرپرست هیئت فوتبال خوزستان در این باره با اشاره به ایرادات موجود در اساسنامه فدراسیون فوتبال می‌گوید: با ادامه این روند، ریاست هیئت‌های فوتبال مادام العمر خواهد بود.

 آل کثیر با اشاره به وجود ۵۲ رأی در تعیین رئیس هیئت فوتبال خوزستان گفت: ۲۹ تا ۳۲ رأی از این آرا  توسط رؤوسای هیئت‌های شهرستانی است که منصوب رئیس هیئت استان هستند.

وی افزود: نحوه برگزاری انتخابات نیازمند مقدمات است و این مقدمات در خوزستان فراهم نیست؛ فلسفه حضور بنده در هیئت فوتبال خوزستان برگزاری انتخابات عادلانه است واگر بنا بر ماندن من و ادامه روند معیوب بود که انتخابات را در فروردین ماه امسال برگزار می‌کردیم و خودم در رأس هیئت ماندگار می‌شدم.

اصرار تاج بر بازگشت طالقانی

سرپرست هیئت فوتبال خوزستان با بیان اینکه آقای تاج بر بازگشت آقای طالقانی اصرار دارد، عنوان کرد: رئیس فدراسیون جلسات مکرری در این باره گرفت و وقتی نتیجه مدنظرش حاصل نشد، فراخوان برگزاری مجمع هیئت فوتبال بدون فراهم بودن مقدمات لازم کرد.

آل کثیر با بیان اینکه یکی از الزامات برگزاری مجمع و انتخاب رئیس هیئت، فعالیت کمیته سه نفره برای نظارت و تایید صلاحیت افراد است، اظهار کرد: فدراسیون فوتبال پنجم مهرماه به ما اعلام کرد که این هیئت را تشکیل دهیم و هنوز جلسه هیئت سه نفره تشکیل نشده اما فدراسیون اصرار بر برگزاری مجمع دارد.

ساعت‌ها حرف دارم!

البرز حاجی پور، یکی از نامزدهای ریاست هیئت فوتبال خوزستان درباره فرآیند برگزاری انتخابات هیئت فوتبال خوزستان می‌گوید: ۶ ماه از زمان ثبت نام ما در انتخابات گذشته و من به ازای هر یک ماه می‌توانم یک ساعت حرف بزنم.

وی می‌افزاید: نظر من درباره فرآیند انتخابات الان اهمیت پیدا کرد؟ من الان اگر صحبت کنم فقط باید به دفاع از خودم بپردازم در حالی که من آمده بودم از فوتبال خوزستان دفاع کنم.

حاجی پور درباره تصمیمش برای حضور در انتخابات هیئت فوتبال گفت: هنوز به جمع بندی در این باره نرسیدم.

نتیجه انتخابات فردا همانی است که تاج می‌خواهد

نظری یکی دیگر از نامزدهای ریاست بر هیئت فوتبال خوزستان نیز می‌گوید: آقایان احمدی و طالقانی قرار است در انتخابات فردا با هم رقابت کنند و از قضا در صورت پیروزی آقای طالقانی را به‌عنوان نایب رئیس معرفی کرده و آقای طالقانی هم بعد از پیروزی آقای احمدی را نایب رئیس خود معرفی کرده است. این دو نفر با این شرایط می‌خواهند با هم رقابت کنند(با خنده)

وی می‌افزاید: اینجوری که اقای تاج هفته گذشته به خوزستان آمد نتیجه مشخص است.

این مدیر فوتبالی بیان می‌کند: چیدمان مجمع طوری است که نتیجه مدنظر اقای تاج حاصل شود. با این روند فوتبال از ریل خودش خارج شده و با حضور آقایان تاج و قنبرزاده این فوتبال نابود شده است.

همه چیز قانونی است؛ من کاندیدای صوری نیستم!

امید احمدی کاندیدای ریاست هیئت فوتبال خوزستان نیز می‌گوید: تصمیم من برای حضور در انتخابات جدی است و شرایط را تا لحظه آخر می‌سنجم اما در آخر باید منتظر رأی مجمع باشیم.

وی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده درباره انصراف به نفع آقای طالقانی می‌گوید: این موضوع صحت ندارد و با ۴۰ عضو مجمع رایزنی کرده‌ام.

احمدی درباره دخالت آقای تاج و حمایت از یک کاندیدا عنوان می‌کند: شائبه‌های مطرح شده صحت ندارد چرا که اداره ورزش و جوانان بیشترین دخالت را در چیدمان مجمع دارند.

وی بیان می‌کند: این صحبت‌ها جایگاه قانونی ندارد و من به‌عنوان کاندیدا باید معترض به این چیدمان باشم اما من برای رقابت امده‌ام و هدفم اعتلای نام فوتبال است.

به گزارش خبرگزاری فارس، این اظهارات در حالی است که رئیس فدراسیون فوتبال و بعضی از اعضای هیئت رئیسه سه شنبه هفته گذشته چراغ خاموش به اهواز سفر کردند و جلسه‌ای با عبدالکاظم طالقانی یکی از کاندیداهای ریاست بر هیئت فوتبال خوزستان برگزار کردند.

طالقانی یکی از افرادی است که در ماجرای ویلموتس در کنار تاج قرار داشت و انتقادات زیادی به آن قرارداد وارد شد.

طالقانی سابقه دو دوره ریاست بر هیئت فوتبال خوزستان را دارد و درگیری در بازی استقلال اهواز - پرسپولیس و بی نظمی‌های فینال جام حذفی در دوره وی رخ داده است.

جمعی از پیشکسوتان فوتبال خوزستان در نامه‌ای که خطاب به وزیر ورزش نوشته شده است از سومدیریت 8 ساله طالقانی بر فوتبال خوزستان به شدت انتقاد کرده و  تلاش تاج برای روی کارآورن مجدد طالقانی را شائبه برانگیز خواندند و خواستار لغو مجمع انتخاباتی رئیس هیات فوتبال خوزستان در شرایط موجود شدند.

سیدعلیرضاشریفی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول