اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

حضور روحانیت در کلانتری‌ها سبب صلح و سازش در پرونده‌ها شده است

مسؤول عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: حضور روحانیت در تمامی کلانتری‌ها سبب صلح و سازش در صدها پرونده اختلاف خانوادگی و محله‌ای شده است.

حضور روحانیت در کلانتری‌ها سبب صلح و سازش در پرونده‌ها شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسام ابراهیم صفورایی مسؤول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی هرمزگان صبح امروز در یک نشست خبری به تشریح نقش و برنامه‌های عقیدتی و سیاسی در فراجا پرداخت.

وی اظهار کرد: یکی از وظایف این سازمان آشنایی نیرو‌ها با ماموریتشان، یعنی حفظ جان مردم و رعایت ضوابط شرعی است. در حقیقت عقیدتی و سیاسی بر عملکرد پلیس نظارت شرعی و مکتبی دارد.

مسؤول عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی هرمزگان با بیان این که ارتباط گیری با گروههای مرجع در سطح هر کدام از مناطق تحت پوشش کلانتری‌ها از جمله کارهای اصلی روحانی مستقر در هر کلانتری است، خاطرنشان کرد: به مدد این حضور توانسته‌ایم در استان صدها پرونده اختلاف خانوادگی و محله‌ای را به صلح و سازش برسانیم و این نقش روز به روز پررنگ‌تر می‌شود.

حجت الاسلام صفورایی از اجرای طرح مردم یاری، توزیع بسته‌های معیشتی میان خانواده‌های محروم، تجلیل از خانواده شهدای ناجا و دیگر شهدای دفاع مقدس، دیدار چهره به چهره روحانیون با دانش آموزان در مدارس به عنوان بخشی از برنامه‌های عقیدتی و سیاسی یاد کرد و بیان داشت: دیدار با نماینده ولی فقیه و علمای شیعه و اهل سنت در استان نیز از جمله برنامه‌های مدنظر است.

وی همچنین گفت: یک روحانی مستقر در کلانتری 14 نخل ناخدا موفق شده تا دو مسجد پیرامون این کلانتری که در اثر کرونا به حالت نیمه فعال درآمده بود را فعال کند و شمار زیادی از جوانان و مردم منطقه را به پای کار بیاورد.

صفورایی عنوان کرد: پلیس در یک ساله اخیر در کشور بیش از 40 شهید تقدیم امنیت و اقتدار ایران اسلامی و امنیت مردم شریف ایران کرده است و روحیه ایمان در این نیرو بیش از هر زمان دیگری موج می‌زند و سابقه پلیس نیز نشان داده که همواره در خدمت امنیت ملت بوده و نه تنها خود به طور مستمر بر رفتار و عملکرد خود نظارت دارد بلکه به طور ویژه از سوی مردم و با شماره 197 نیز که شماره نظارت مردمی بر پلیس است، رفتار پلیس مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول