اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

طرح «همیار پلیس» در مدارس چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری گفت: طرح «همیار پلیس» نهایتاً تا دو هفته دیگر در مدارس استان اجرا می‌شود که اولویت اجرای طرح با مدارسی است که در خیابان اصلی واقع و مدیران آن‌ها همکاری بهتری با مجموعه راهور داشته باشند.

طرح «همیار پلیس» در مدارس چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

ایرج حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: طرح «همیار پلیس» نهایتاً تا دو هفته دیگر در مدارس چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود که اولویت اجرای طرح با مدارسی است که در خیابان اصلی واقع هستند و مدیران آن‌ها همکاری بهتری با مجموعه راهور دارند.

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح نیازمند خرید اقلامی از جمله تابلو ایست و جلیقه متحدالشکل و آموزش دانش‌آموزان است که نیروهای راهور در مدارس اولویت‌دار قوانین را به کودکان آموزش می‌دهند.

وی ادامه داد: البته برخی مدارس که در خیابان اصلی هستند و خطر بیشتری دانش‌آموزان را تهدید می‌کند مانند مدرسه حضرت زینب(س) واقع در خیابان فارابی علاوه بر همیار پلیس، بابای مدرسه و نیروهای راهور برای کنترل اتومبیل‌ها جلوی درب مدرسه حاضر می‌شوند.

حسین‌پور اظهار داشت: از آنجایی که پلیس راهور با کمبود نیروی انسانی مواجه است و قوانین را باید از کودکی به فرزندان آموزش دهیم لذا از پتانسیل مدارس برای طرح همیار پلیس به منظور کاهش ترافیک و تصادفات دانش‌آموزی استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این حرکت باعث علاقه‌مند شدن کودکان به این شغل می‌شود، ادامه داد: اگر کودکی درب مدارس جلوی ماشینی را بگیرد اولیا به آن احترام خاصی می‌گذارند و خودبه‌خود قوانین را رعایت می‌کنند که ما نیز خواستار همین موضوع هستیم.

رئیس پلیس راهور استان در پایان گفت: آمار تصادفات دانش‌آموزی جدای از آمار تصادفات محاسبه و به مرکز ارسال می‌شود که از سال ۹۰ تا کنون تنها ۳ الی ۴ مورد مجروحیت دانش‌آموزان بر اثر تصادفات گزارش شده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول