اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

عراق چقدر ارز خارجی دارد

منابع عراقی گزارش دادند که میزان ذخایرارز خارجی این کشور به بالاترین میزان در 75 سال گذشته رسیده است.

عراق چقدر ارز خارجی دارد

 به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از بیزینس استاندارد‌، احسان الیاسری، یکی از مشاوران بانک مرکزی عراق، اعلام کرده است که حجم ذخایر ارزی این کشور در بانک مرکزی به بالاترین میزان در 75 سال گذشته رسیده و انتظار می‌رود که در آینده از 100 میلیارد دلار عبور کند.

حجم ذخایر ارز خارجی عراق از سوی وی 78 میلیارد دلار اعلام شده است که بالاترین میزان از زمان تاسیس بانک مرکزی عراق در سال 1947 تاکنون برآورد می‌شود.

به لطف افزایش قیمت نفت در بازار جهانی پس از آغاز درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین، ذخایر ارزی عراق بالا رفته و درواقع این بحران به نفع بغداد تمام شده است.

 

الیاسری البته هشدار داده که بالا رفتن حجم ذخایر ارزی به خودی خود نشان‌دهنده بهبود اوضاع نیست زیرا مهم‌ترین مسئله در این زمینه رویکرد مدبرانه و منظم دولت در استفاده از این منابع است.

این مقام عراقی می‌گوید: هر گونه استفاده افسارگسیخته از منابع ارزی به شکل غیرمستقیم اثر منفی داشته و حجم ذخایر ارزی عراق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پایین می‌آورد.

اقتصاد عراق به شدت به درآمد حاصل از صادرات نفت وابسته است و 90 درصد از پول خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از محل فروش نفت تامین می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول